مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) به صورت تجمعی برگزار نمی‌شود و ویژه‌برنامه‌های مختلفی در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 23 May 2020

برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد زنجان در فضای مجازی برگزار می‌شود 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) به صورت تجمعی برگزار نمی‌شود و ویژه‌برنامه‌های مختلفی در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

علی کاظمی روز شنبه در تشریح برنامه‌های سوم خرداد به خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات بزرگ بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار، برنامه‌های مختلفی در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت، میادین مختلف استان فضاسازی و بنر در آن‌ها نصب می‌شود.

کاظمی گفت: شهدای استان زنجان در عملیات بیت‌المقدس در فضای مجازی معرفی شده و زیارت مجازی شهدای این عملیات نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار داشت: نمایشگاه آثار شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر نیز به صورت مجازی در موزه شهدای استان زنجان فراهم شده است.

وی از رونمایی نرم‌افزار چندرسانه‌ای «روزهای خوب» در زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نرم‌افزارحاوی اطلاعات شهدای والامقام عملیات بیت‌المقدس است که منجر به آزادسازی خرمشهر شدند و منبع مناسبی برای استفاده علاقه‌مندان در فضای مجازی به شمار می‌رود.

کاظمی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در سایت‌های شاهد و نوید شاهد با دلاورمردی‌های شهدا، رزمندگان و فرماندهان استان زنجان در عملیات بیت‌المقدس آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: از جانبازان، فرماندهان و خانواده‌های شاخص عملیات بیت‌المقدس استان زنجان به مناسبت سوم خرداد تجلیل می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح سپاس نیز به همین مناسبت به صورت تلفنی برگزار شده و مناجات‌نامه‌ها، وصیت‌نامه‌ها، آثار شهدا و تاریخ شفاهی این عملیات در برنامه‌های سوم خرداد ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، عملیات بیت‌المقدس، یکی از مهم‌ترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران با برنامه‌ریزی، تدبیر، همکاری و فرماندهی مشترک ارتش و سپاه در جنگ ایران و عراق است که در سال ۶۱ اجرا و ۲۲ روز به طول انجامید و منجر به آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط رژیم بعث عراق شد.

عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود به طوری که می‌توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عنوان کرد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار