مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: فرآیند حذف درج تاریخ اعتبار دفترچه‌های درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان از ابتدای خرداد در این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۵۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 23 May 2020

دفترچه‌های تامین اجتماعی در زنجان با سامانه استحقاق اعتبارسنجی می‌شود 

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: فرآیند حذف درج تاریخ اعتبار دفترچه‌های درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان از ابتدای خرداد در این استان آغاز شده است.

مسعود علیاری افزود: در راستای حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرار داد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین مربوطه به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، در گام نخست درج اعتبار دفترچه های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای خرداد امسال فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نیست.

این مسؤول ادامه داد: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه ای در بخش سرپایی در تمانی مراکز درمانی اعم از ملکی، و غیر ملکی طرف قرار داد و پزشکان با استفاده از یکی از روش های جایگزین (غیر حضوری) انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول، قواعد و رفع همپوشانی درمانی سازمان های بیمه‌گر کماکان به قوت خود باقی مانده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: سامانه های چهارگانه استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرار داد اعم از پزشکان، بیمارستان ها و مراکز پاراکلینیک داشتن یا نداشتن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام کرده و کد رهگیری نیز صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: در این سامانه برای فرد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش بینی شده است و در صورت استعلام بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود.

عیلیاری افزود: بر این مبنا تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، داروخانه ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه ها و بیمارستان ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش های ذکر شده هستند.

استحقاق سنجی در ۵۵۰ مرکز درمانی زنجان انجام می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از اول خردادماه سالجاری در تمامی مراکز درمانی استان و بیش از ۵۵۰ مرکز درمانی طرف قرار داد در سطح استان زنجان همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

دکترعلی محمدی افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران می‌توانند از طریق سامانه ussd، کد ملی بیمار را به سرشماره # ۱۴۲۰*۴* (استعلام / استحقاق درمان) ارسال و نسبت به استحقاق سنجی اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری با رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

محمدی افزود: سرویس استعلام استحقاق درمان به صورت عام از طریق ussd در اختیار پزشکان و مراکز درمانی ملکی و غیرملکی طرف قرارداد قرار می گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان در خصوص فرزندان ذکور نیز گفت: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

به گفته وی، در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‌ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار