رئیس دادگستری خرم‌دره بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی در جمع‌آوری معتادان متجاهر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 23 May 2020

 ضرورت رعایت حقوق شهروندی در جمع‌آوری معتادان متجاهر

رئیس دادگستری خرم‌دره بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی در جمع‌آوری معتادان متجاهر تاکید کرد.

حسن بیگدلی صبح امروز (۳ خرداد) در جلسه شورای موادمخدر شهرستان خرم‌دره با اشاره به تبلیغات سوئی که در فضای مجازی در حوزه تاثیرگذار بودن موادمخدر در مبارزه با کرونا اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: سوداگران مرگ برای رسیدن به اهداف خود این بار کرونا را انتخاب کرده و نسبت به تبلیغ مفید بودن موادمخدر برای مبارزه با این بیماری اقدام می‌کنند.

وی با بیان این‌که موادمخدر هیچ نقشی در پیشگیری از کرونا ندارد، تصریح کرد: این تبلیغات تنها برای سودآوری بیشتر قاچاقچیان و به دام انداختن جوانان بیشتر است.

این مسئول با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان، ادامه داد: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر حتماً باید رعایت حقوق شهروندی مد نظر قرار گیرد، زیرا آن‌ها نیز عضوی از جامع و متعلق به خانواده هستند، اما به هر دلیلی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

رئیس دادگستری خرم‌دره با تاکید بر این‌که مافیای موادمخدر هر روز در تلاش برای گرفتار کردن افراد بیشتری در دام موادمخدر است، بیان کرد: خوشبختانه بسیاری از جوامع و جامعه ما به این بینش رسیده است که اعتیاد جرم نیست، بلکه یک بیماری است و ما باید برای بهبود افراد مبتلا کمک کنیم.

بیگدلی با اشاره به این مطلب که باید از انتشار تصاویر معتادان متجاهر دستگیر شده جدا اجتناب شود، یادآور شد: اگر در جمع‌آوری معتادان متجاهر حقوق شهروندی رعایت نشود، نه تنها به خود معتاد کمکی نکردیم، بلکه حقوق خانواده او را نیز تضعیف کرده‌ایم.

این مسئول با تاکید بر ضرورت حمایت نهادهای متولی از خانواده معتادان، ادامه داد: خانواده‌ افراد معتاد به سبب اعتیاد سرپرست خانوار با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که سرمنشا بسیاری از این مشکلات نیز اقتصادی است، لذا به هر طریق ممکن نهادهای حمایتی و سمن‌ها باید که از این خانواده‌ها پشتیبانی کنند که این امر یک وظیفه انسانی است.

رئیس دادگستری خرم‌دره با بیان این‌که در سال گذشته ۴۲۶ فقره پرونده موادمخدر اعم از سنتی و صنعتی در دادسرا شکل گرفته است که از این تعداد، ۲۴۵ فقره با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و نیز به همه پرونده‌ها در سال ۹۸ رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای احکام کیفری نیز در حال حاضر ۲۹۳ فقره پرونده مربوط به موادمخدر در حال اجرا است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار