مدیرکل هواشناسی استان زنجان از اعلام هشدار زرد (آگاهی) در استان خبر داد و گفت: این هشدار جوی که ناشی از وزش باد نسبتاً شدید، گردوغبار، رعد و برق با رگبار پراکنده خواهد بود از بعد از ظهر سه‌شنبه آغاز و عصر روز جمعه به پایان خواهد رسید.
کد خبر: ۸۵۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 01 June 2020

رسول همتی امروز در این گفت‌وگو از اعلام هشدار رنگ زرد( آگاهی) توسط سازمان هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: این هشدار در راستای پیش‌بینی سازمان هواشناسی در مورد وزش باد نسبتاً شدید، گردوغبار، رعد و برق با رگبار پراکنده اعلام شده است.

مدیرکل کل هواشناسی استان زنجان زمان آغاز هشدار زرد در مورد وزش باد به نسبت شدید را بعد از ظهر روز سه‌شنبه عنوان و تصریح کرد: زمان پایان این وضعیت جوی عصر روز 16 خرداد پیش‌بینی شده است.

وی وزش باد نسبتا شدید در ساعات بعد از ظهر روزهای سه شنبه تا جمعه، رگبار پراکنده باران و رعد و برق بعد از ظهر تا اوایل شب سه شنبه و نفوذ گردوغبار به استان و کاهش کیفیت هوا روزهای سه شنبه و چهارشنبه را از ویژگی‌های سامانه ناپایداری جوی استان توصیف کرد.

همتی منطقه اثر سامانه ناپایدار توصیف شده در استان زنجان را اغلب مناطق استان دانست و ادامه داد: احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی بر اثر وزش باد نسبتا شدید، احتمال آسیب بر اثر برخورد صاعقه، ایجاد ناراحتی‌های تنفسی برای گروه‌های حساس از جمله مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خودداری از تردد غیر ضروری در فضای باز به ویژه برای گروه‌های حساس، حفاظت از سازه‌های سبک شهری و روستایی را از جمله توصیه‌های این اداره کل در شرایط جوی هشدار زرد اعلام کرد.

منبع/ فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار