کد خبر: ۸۶۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 11 June 2020
فرماندار چرام گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون حدود ۱۳۰ هکتار از مزارع غلات در این شهرستان طعمه حریق شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هادی فتاحی اصل افزود: برخی به دلیل ناآگاهی به آتش زدن پسماند کشاورزی خود اقدام می کنند که موجب می شود آتش به سایر مزارع نیز سرایت کند.
وی با بیان اینکه آتش زدن پسماند کشاورزی علاوه بر اینکه ساختمان و مواد عالی خاک را از بین می‌برد موجب خسارت به مزارع همجوار می‌شود، گفت: این کار جرم است و از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.
فتاحی افزود: برخی نیز به صورت غیرعمد آتش‌هایی را روشن می‌کنند و متاسفانه بعد از ترک منطقه آن را خاموش نمی‌کنند.
فرماندار چرام گفت: از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی می‌خواهیم که با برگزاری دوره آموزشی، کشاورزان را راهنمایی کنند تا دیگر شاهد وقوع این گونه حوادث نباشیم.
رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: سطح زیر کشت مزارع گندم شهرستان چرام ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است که برای برداشت به موقع غلات به ۴۰ تا ۴۵ دستگاه کمباین نیاز است.
صفرپور با بیان اینکه در دو سال گذشته تعداد کمباین‌ها کم شده افزود: پارسال با ۲۵ دستگاه محصولات زراعی این شهرستان برداشت شد و امسال هم با ۱۸ دستگاه کمباین کار برداشت غلات را انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: به دلیل بارندگی‌های فروردین ماه کار برداشت غلات استان همجوار با تاخیر انجام شد و سطح زیر کشت این استان‌ها نیز افزایش یافته است همچنین کمباین‌ها از استان خوزستان مستقیم به استان فارس مهاجرت می‌کنند.
صفرپور برخورد‌های نامهربانانه برخی از کشاورزان با کمباین داران را از عوامل دیگر کمبود کمباین در شهرستان عنوان کرد و گفت: از کشاورزان می‌خواهم که با کمباین داران همکاری لازم را داشته باشند تا برای آمدن به شهرستان در سال‌های آینده ترغیب شوند.
وی با بیان اینکه آتش زدن پسماند کشاورزی موجب از بین رفتن ساختمان و موادعالی خاک و همچنین موجب خسارت به مزارع همجوار می‌شود از کشاورزان درخواست کرد که از آتش زدن پسماند کشاورزی خودداری کنند.
صفرپور افزود: کسانی که با آتش زدن پسماند کشاورزی خود موجب خسارت به مزارع دیگران شوند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. / صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار