قصه پر غصه قطعی مکرر و افت فشار آب در شبکه آبرسانی محمدشهر و مشکین‌دشت گویا پایانی ندارد و همچنان گریبان گیر شهروندان مشکین‌دشتی در مناطق مختلف شهر است.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 20 June 2020
به گزارش «تابناک البرز»  معضل همیشگی افت فشار و قطعی‌آب گویا در مشکین‌دشت و شهرک‌بعثت به مسئله ای عادی و معمولی برای برخی مسئولان تبدیل شده، موضوعی که این روزها همچون تابستان های هر سال امان مردم را بریده و شکل بحرانی به خود گرفته است.
معضلی که امسال غوغا به پا کرده چراکه از یک سو شرایط کرونا و از طرف دیگر گرمای هوا نیاز به این مایه حیات را دوچندان کرده و باعث شده است که شهروندان مشکین‌دشتی بیش از پیش در رنج و عذاب باشند.
دغدغه ای که سال های سال است صدای مردم را در آورده اما همچنان اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.
یکی از شهروندان که ساکن شهرک‌بعثت است، به خبرنگار ما گفت: در اکثر مناطق شهرک بعثت و مهندسی زراعی، هر روز هفته گرفتار مشکل آب هستیم.
وی ادامه داد: این مشکل از اول ماه رمضان شروع شده است، هر بار هم با شرکت آب و فاضلاب تماس می گیریم اعلام می کنند که افت فشار است، در حالی که  در برخی مواقع از صبح تا پاسی از شب با مشکل قطعی مواجه هستیم.
به گفته این شهروند با توجه به این که این جا به مرکز استان نزدیک است چرا باید ظرفیت آبرسانی کم باشد؟ آن هم در شرایطی که همه مردم ناراضی هستند هیچ پیگیری از جانب مسئولان امر نمی شود.
یکی از شهروندان منطقه کریم‌آباد در شهر مشکین‌دشت بیان داشت: یکی از علل عدم پیشگیری از کرونا همین قطعی آب در سطح شهر به ویژه منطقه پایین دستی شهر نسبت به فاصله بیشتر از مخازن و چاه اصلی اداره آبفا است و از هر ۱۰۰ خانه در مناطق محرومی چون مشکین دشت، شاید یکی مخزن ذخیره آب داشته باشد، تکلیف دیگر شهروندان چیست؟
این شهروند تصریح کرد: فقط شب ها از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تا صبح آب وصل می شود، اما اکثر مواقع در طول روز قطع است، چرا مردم باید دغدغه نیازمندی های اولیه آن هم در شرایط این روزها را داشته باشند؟
یکی ازساکنان مشکین‌دشت (باغ‌کاشانی) نیز در این باره گفت: مدتی است که در این منطقه  از حوالی ظهر تا ساعات پایانی شب آب قطع می شود. با توجه به گرمای هوا در چند روز اخیر و افزایش مبتلایان به کرونا از مسئولان اداره آب و فاضلاب و مسولین شهری درخواست بررسی و رفع مشکل را داریم.
شهروندی دیگر با بیان این که موضوع قطعی مکرر آب در منطقه حسن‌آباد را پیگیری کنید، بیان کرد: بیشتر اوقات آب این منطقه به ویژه در کوچه‌های فرهنگ قطع یا به شدت کم فشار است.
وی افزود: این در حالی است که در طول روز هوا به شدت گرم بوده و از طرفی با توجه به شیوع کرونا نیاز مبرم به آب به منظور رعایت موازین بهداشتی احساس می شود.
این شهروند اضافه کرد: از مسئولان درخواست میکنیم به فکر مردم باشند، کاش یک روز آب خانه خودشان در این گرما قطع می شد شاید مشکلات مردم را درک می کردند.
یکی دیگر از شهروندان هم گفت: افت فشار و قطع شدن آب در مشکین‌دشت پایانی ندارد، ما ساکنان محله سراب حدودا از یک ماه قبل بمانند چندسال اخیر است که با افت شدید فشار آب مواجه هستیم.
وی افزود: بارها با ۱۲۲ تماس گرفتیم اما کسی جوابگو نیست تا این که مجبور شدیم ۲ میلیون تومان قرض بگیریم و مخزن نصب کنیم.
یکی از شهروندان تصریح کرد: سه فرزند کوچک دارم که رسیدگی به آنها با وجود مشکل قطعی آب سخت است، به علاوه قطعی آب سبب خاموشی کولرهای آبی و در نتیجه گرمای طاقت فرسا می شود.
این شهروند اضافه کرد: در یکی از روزها پس از بارها تماس موفق به صحبت با اپراتور خط ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب شدم و هنگامی که از وی درباره قطعی آب سوال کردم افت فشار را دلیل این موضوع بیان کرد و گفت از این به بعد این موضوع ادامه دارد و اگر ناراحتید با ۱۲۵ تماس بگیرید ، این حد از وقاحت و بی شرمی تاسف‌بار است‌.
رییس دادسرای عمومی و انقلاب مشکین‌دشت از ورود دادستانی به موضوع قطعی های مکرر آب در این شهر خبرداد.
محمد جلالیان افزود: به دلیل قطعی مکرر آب و با توجه به پیگیری حقوق عامه، دادستانی فردیس و دادسرای بخش مشکین‌دشت به این موضوع در این شهر ورود کرده است.
وی بیان کرد: روز سه‌شنبه هفته قبل مورخ ۲۷ خرداد ۹۹ جلسه‌ایی در خصوص رفع مشکل کم آبی به دعوت ایشان در دادسرای مشکین دشت  با حضور رییس آبفا و شورای شهر و سرپرست شهرداری و بخشداری،عوامل سپاه و عوامل مرتبط ... تشکیل و پس از بحث و بررسی به دوستان مهلتی حدودا یکی دو ماهه اعطا شد تا مشکل را رفع کنند.
جلالیان افزود: از آبفا در خصوص قطعی های مکرر آب توضیح خواسته شد و بعد از جلسه مقرر شد تا مخزن چاه حفر شده جدید سریعا راه اندازی و مشکل مردم نقطه به نقطه حل شود.
معاون دادستان شهرستان فردیس در بخش مشکین‌دشت در ادامه عنوان کرد: از آبفا خواسته شده که مشترکان پر مصرف و متخلفانی که اقدام به نصب انشعاب قاچاق میکنند را به دادسرا معرفی کنند و مردم هم مکلفند تا همکاری نموده و مخازن مناسبی در املاک خود برای استفاده از پمپ آب تهیه کنند.
رییس دادسرای انقلاب مشکین‌دشت متذکر شدند: ورود دادسرای انقلاب در جهت الزام ادارات به انجام تکلیف قانونی خود و حمایت از حقوق عامه می باشد.. پس از گذشت این‌مهلت اقدام قانونی مناسب صورت خواهد گرفت.
محمد جلالیان در پایان از عموم شهروندان خواست تا با همکاری و مشارکت عمومی درمقوله کم‌آبی مصرف بهینه آب را درنظر داشته باشند و وجود انشعابات و چاه‌های غیرمجاز را سریعا به اداره آب اعلام کنند تا با تخصیص شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مربوطه در دادسرا با این موارد با قاطعیت  برخورد شود تا حقوق شهروندان تضعیف نشود.
و اما این روزها قطعی های مکرر آب در نواحی مختلف شهر مشکین‌دشت باعث گلایه شهروندان  نسبت به تامین آب این شهر شده است. این در حالیست که استان البرز و شهر مشکین‌دشت سال پر بارشی را پشت سر گذاشته بود و انتظار مردم این بود با اولین موج گرما مشکل کمتری برای تامین آب وجود داشته باشد.
بعضی از نواحی شهر قطعی ۱۲ ساعته آب را تحمل می کنند که متاسفانه از چند مدت اخیر دنباله دار بوده است، امیدواریم با ورود مستقیم ریاست دادسرای عمومی و انقلاب شهر مشکین‌دشت به موضوع قطعی‌های مکرر آب دراین منطقه، شاهد حل ریشه‌ای این معضل از سمت مدیران شهری و مسولین مربوطه باشیم.
محمد فیروز عیوضی
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
شماره تماس اداره آب کسی جواب نمی دهدمتاسفانه؟کی پاسخگوی مشکلات وهست؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار