حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، تبلیغ حکیمانه دین را مهم‌ترین رویکرد این اداره کل دانست و گفت: دنبال به‌کارگیری شیوه‌های جدید و خلاقانه تبلیغ برای تحقق این رسالت مهم هستیم.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 20 June 2020

مردم با سیر شکل‌گیری فتنه‌ها در طول تاریخ اسلام آشنا شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن بیان اینکه تبلیغ حکیمانه دین اسلام یعنی پرداخت به این دین عظیم الشان از جهات مختلف با توجه به مخاطب سنجی صورت گرفته، یک رسالت مهم است، ابراز داشت: یکی از راه‌های مخاطب شناسی در تبلیغ دین، شناخت و به‌کارگیری شیوه‌های مختلف تبلیغ در فضاهای مختلف به‌خصوص فضای مجازی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این راستا می‌بایست نیازسنجی‌ها به‌صورت دقیق انجام گیرد، بیان داشت: فعالان فرهنگی، روحانیان حتی رسانه‌ها و هیئت‌های مذهبی به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌های فرهنگی و دینی در جهان رسالتی سنگین در این زمینه‌دارند.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه یکی از تعابیر تبلیغ حکیمانه، ایجاد محتوای فاخر فرهنگی به‌تناسب هر قشر و سن است، افزود: در این راستا مهم‌ترین رکن این است که بدانیم اقشار مختلف جامعه در سنین مختلف چه می‌خواهند تا با زبان خودشان به تبلیغ دین بپردازیم از سوی دیگر باید گفت استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و دینی و عرفانی است که می‌توان از آن‌ها برای تولید محتوای مورد نیاز قشر جوان استفاده کرد.

شکری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینهٔ جذب حداکثری، ابراز داشت: معظم‌له وقتی این تعبیر را به کار می‌برند یعنی به یک نگرانی اشاره دارند و آن‌هم عدم توانمندی در جذب اقشار مختلف به‌خصوص جوانان است که امروز در معرض هجمه دشمنان به انواع مختلف قرار دارند.

وی ضمن بیان اینکه روحانیان جلوداران تبلیغ دین هستند، گفت: فرهنگ دینی امروز عرصه‌ای بسیار مهم است که می‌بایست توجه اکید به آن شود تا بتوانیم درزمینهٔ تولیدات فاخر فرهنگی، فضای مجازی متناسب با سلایق مختلف و … بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به سخنان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صحن علنی مجلس نیز اشاره کرد و بابیان اینکه تولیدات خارجی در فضای مجازی چندین برابر تولیدات محتوا داخلی است، افزود: باید در داخل بر روی تولید محتوای فاخر فرهنگی برحسب سلایق مختلف سرمایه‌گذاری کنیم که این موضوع ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور را به ما گوشزد می‌کند.

شکری در ادامه به ابلاغ تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام خمینی (ره) در اول تیرماه سال ۶۰ نیز اشاره کرد و گفت: امروز این نهاد جایگاه اساسی در تبیین و ترویج فرهنگ دینی دارد و امیدواریم در چله دوم انقلاب طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه بیانیه گام دوم که محور آن جوانان هستند عملکرد بهتری داشته باشیم که لازمه آن برنامه‌ریزی در زمینه تولید محتوای فرهنگی متناسب است.

وی در ادامه به فعالیت‌های ماه رمضان تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری به واسطه کرونا و شرایط ویژه‌ای که وجود داشت آئین مردمی در ماه رمضان مانند سال‌های قبل برگزار نشد اما این بدان معنی نبود که تمام فعالیت‌ها نیز تعطیل باشد، سازمان تبلیغات اسلامی اولاً با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی اقدام به برگزاری چندین مورد همایش، پویش، تلاوت قرآن و … با همکاری هیئت‌های مذهبی، مردمی،

قرار گاه‌های فرهنگی و… کرد و ثانیاً جمع آوری و بسته‌بندی کمک‌های جمع آوری شده برای نیازمندان، اطعام نیازمندان و… به همت روحانیان مستقر، هیئات مذهبی، مساجد و… در چندین مرحله در سطح استان صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره مواسات و کمک مومنانه نیز، توضیح داد: روحانیان، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، دینی و قرآنی و… از جمله نخستین نهادها و افرادی بودند که پس از ابلاغ مواسات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بی دریغ به میدان آمدند و فعالیت‌هایی از جمله دوخت گان، تولید ماسک، تهیه و توزیع سبد کالا، ضدعفونی کردن محیط‌های شهری و روستایی و… را مد نظر قرار دادند.

شکری تداوم این روند را در کنار مسائلی چون ظرفیت و مخاطب سنجی، فضای مجازی، تولید محتوای فاخر فرهنگی و… را از جمله سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان دانست و تصریح کرد: همان‌طور که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در مجلس تاکید کرد نسبت تولید محتوای ما در فضای مجازی نسبت به محتوایی که از خارج کشور تولید می‌شود یک به سه است لذا این امر نشان می‌دهد که تا چه اندازه باید در این زمینه فعالیتمان را افزون کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به ضرورت تبلیغ با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی زیرمجموعه‌های بزرگی در سطح کشور دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روحانیان اعزامی و مستقر، هیئت‌های مذهبی، مداحان، شعرای آئینی، خانه‌های قرآنی و … اشاره کرد که همگی بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ دینی هستند.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با اشاره به ضرورت داشتن نقشه راه، بیان کرد: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی در حقیقت نقشه راهی است که برای ۴۰ سال آینده ایران اسلامی، راهکار ارائه کرده‌اند و با عنایت به آن می‌توان راه‌های تعالی فرهنگ دینی را در جامعه اسلامی مان پیش ببریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار