سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی با هدف راهبری بهتر مسائل تجارت خارجی از سوی وزارت صمت به این استان ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 11 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سعید جعفری کرهرودی افزود: بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی در راستای تحقق بند ۱۰ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در زمینه حمایت همه‌جانبه از صادرات کالا و خدمات و افزایش حجم و تنوع محصولات و خدمات صادراتی و تامین زیرساخت‌های صادراتی و توسعه فعالیت‌های ترویجی و بازاریابی به استان مرکزی ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: این بسته حمایتی در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده صادرات غیرنفتی در قانون برنامه ششم توسعه و برای تسهیل فرآیند صادرات محصولات و خدمات صادراتی کشور و کمک به حفظ ماندگاری در بازارهای صادراتی و ارتقای سطح کمی و کیفی میزان صادرات بازارهای هدف اجرایی می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در ۱۴ ماده و ۱۱ تبصره تنظیم و ابلاغ شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی که وظیفه مشخصی در این بسته دارند موظف هستند به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود عمل کرده و با تمام ظرفیت زمینه افزایش صادرات غیرنفتی استان را فراهم کنند.
جعفری کرهرودی اظهار داشت: بر اساس این ابلاغیه صدور مجوز برای متقاضیان ورود موقت پردازش بدون نیاز به استعلام از سایر وزارتخانه‌ها، تسریع در ترخیص و ورود موقت مواد اولیه و کالاهای متعلق به واحدهای تولیدی دارای پروانه تاسیس، تسریع در صدور کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر بدون نیاز به دریافت مجوز موردی از سازمان استاندارد در دایره حمایت قرار گرفته است.
وی گفت: نیازسنجی و تنوع بازارهای هدف صادراتی دو عامل اصلی افزایش صادرات است و بر این اساس توسعه واحدهای تولیدی صادرات‌محور، معرفی تولیدات استان در راستای جذب بازارهای بین‌المللی باید اولویت امور تصمیم سازان بخش اقتصادی این استان قرار گیرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: رمز جذب در بازارهای هدف کشورهای همسایه از قبیل کشورهای اورآسیا، افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، هند، چین و لبنان تولید و باکیفیت و قیمت رقابتی است و استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعت ایران باید نقش پررنگی در این عرصه داشته باشد.
جعفری کرهرودی افزود: فرآورده‌های پتروشیمی، انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش آلومینیوم، پسته، آبمیوه، مواد شیمیایی، انواع شیشه و مصنوعات ریخته‌گری بیشترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال‌های گذشته بوده که علاوه بر معرفی هر چه بیشتر آن‌ها به بازارهای هدف باید نسبت به صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز توجه بیشتری شود.
وی ارتقای کیفیت و کاهش در قیمت تمام شده تولیدات را شرط اصلی ورود به بازارهای جهانی اعلام کرد و گفک: صنعتگران و مدیران صنایع بزرگ استان باید افق دیدشان را گسترش داده و انگیزه خود را برای ورود به بازارهای جهانی تقویت کنند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز تمام تلاش خود را برای تسهیل در امور تولیدی و صادراتی این قشر از جامعه به‌کار گرفته است.
سال گذشته یک میلیارد دلار انواع کالای غیرنفتی از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شد.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار