پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفاظت ما در برابر کرونا تدوین شده و رعایت آنها خصوصا در اماکن عمومی و فضاهای سرپوشیده تا حد زیادی می تواند از سلامت ما محافظت کند.
کد خبر: ۸۹۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ 22 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فروشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی از جمله اماکنی هستند که حضور در آنها مستلزم رعایت نکاتی است تا از گرفتار شدن در دام ویروس منحوس کرونا در امان باشیم.

دکتر مقداد پیرصاحب، دکترای بهداشت محیط و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش بهداشت محیط در مدیریت بیماری کرونا، گفت: در اماکن عمومی چند نکته مهم شامل وجود تهویه مناسب، گندزدایی منظم و مستمر آن محیط، تناسب تراکم افراد با آن محیط و استفاده از ماسک باید رعایت شود.

وی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در سالن های ورزشی و باشگاه‌ها عنوان کرد: در این اماکن باید برای هر فرد حداقل 10 متر مربع فضا در نظر گرفته شود و قبل و بعد از حضور افراد، محیط باشگاه بصورت کامل گندزدایی شود.

وی افزود: همچنین باشگاه ها و اماکن ورزشی باید تهویه مناسبی داشته باشند، بطوری که هر 2 تا 3 دقیقه کل هوا تخلیه شود.

پیرصاحب با بیان اینکه افراد باید قبل از حضور در سالن های ورزشی از نظر بیماری کرونا بررسی شوند تا از این طریق احتمال انتقال بیماری کاهش یابد، اظهار کرد: تست هایی همچون تب سنجی و اندازه گیری میزان اکسیژن خون تنها در زمان علائم آشکار بیماری کرونا می تواند مناسب باشد و در کنار آن باید سابقه ابتلای افراد نزدیک به کرونا نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک در سالن های ورزشی برای ورزش های سبک مناسب است و ماسک های با محافظت بالا و حتی ماسک های پارچه ای ساده نیز می تواند جهت جلوگیری از انتشار بیماری مناسب باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در خصوص رعایت نکات بهداشتی در فروشگاه ها و خصوصا فروشگاه های عرضه مواد غذایی عنوان کرد: کارکنان این فروشگاه ها باید مرتب از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا کنترل شوند. همچنین افرادی که از فروشگاه ها خرید می کنند نیز باید نسبت به ضد عفونی کردن مواد غذایی خریداری شده اقدام نمایند.

پیرصاحب بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و کاهش تراکم افراد در فروشگاه‌ها هم تاکید کرد و افزود: توصیه می شود افراد تا حد ممکن خرید اینترنتی داشته باشند و در صورت ضرورت و نیاز به حضور هم حتما از ماسک استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار