کد خبر: ۹۰۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 28 September 2020

 

پاسداشت قهرمانان دفاع از کشور، فرهنگی بین المللی است

رشت – ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: پاسداشت قهرمانان دفاع از سرزمین، یک فرهنگ بین المللی است که در همه دنیا با افتخار برگزار می شود.

فیروز فاضلی صبح دوشنبه در همایشی بمنظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: امنیت کشور باید بیمه شود و تداوم یک فرهنگ بیمه آن خواهد بود که با استمرار و پاسداشت در ذهن و جان نسل نو تداوم بخشیده می شود.
وی با بیان اینکه کرنش در برابر قهرمانان دفاع از کشور فرهنگ است، گفت: فرهنگ یک مجموعه است و همه بخش ها را شامل می شود لذا وقتی فرهنگ در کلیت شکل می گیرد این هیبت به دل می نشیند.
وی با اشاره به رونمایی از پوستر دفاع مقدس اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، روحیه جهاد و از خودگذشتگی وظیفه همگان به‌ویژه هنرمندان با بهره‌گیری از ابزار هنر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه ابزار هنر بهترین روش ترویج تفکر دفاع مقدس در جامعه است از هنرمندان خواست تا با خلق آثار فاخر هنری با موضوع دفاع مقدس همدل و همراه در این مسیر گام بردارند.
فاضلی افزود: پوستر یادمان چهلمین سال دفاع مقدس با الهام از شعار «ما قوی هستیم»  توسط «محسن علیزاده» از هنرمندان جوان استان طراحی شده است و در تیراژ پنج هزار نسخه چاپ و در بین ادارات، نهادها، مساجد و مدارس استان توزیع می شود.
وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با خلاقیت و نوآوری همراه است، یادآور شد: برگزاری شب‌های خاطره در هفت مسجد بزرگ گیلان، همایش تجلیل از نویسندگان برجسته ادبیات پایداری، رونمایی از دیوارنگاره سه بعدی «نسیم ظفر»، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر ۴۰ سال مقاومت از برنامه‌های گرامیداشت این ایام است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار