در نشست ستاد مقابله با کرونا مطرح شد
رئیس بیمارستان شهید جلیل ، بیمارستان معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد ، از وجود شواهدی مبنی بر تغییر ژنتیکی ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 07 October 2020
دلیل افزایش مرگ و میر کرونا در استان + فیلم
رئیس بیمارستان شهید جلیل ، بیمارستان معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد ، از وجود شواهدی مبنی بر تغییر ژنتیکی ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر جاودان سیرت در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : به نظر می رسد ویروس کرونا تغییر ژنتیکی داده و تهاجمی تر شده است.
وی افزود : یکی از موضوعاتی که منجر به افزایش مرگ و میر شده است ، دیر مراجعه کردن مبتلایان به مراکز درمانی است به گونه ای که می بینیم افرادی را که با گذشت حدود ده روز و پیشرفت شدید بیماری و درگیری شدید ریه به بیمارستان مراجعه می کنند که عملا کاری برای درمان از دست ما بر نمی آید و یا اینکه بسیار سخت خواهد بود.
جاودان سیرت گفت : جوانی ۲۵ ساله پس از حدود دوازده روز از بروز علائم اولیه و به خیال اینکه چیزی نیست به مراجعه به پزشک نداشته تا اینکه ریه وی کاملا درگیر شده است و اکنون نجات جان وی بسیار سخت شده است!
توضیحات دکتر جاودان سیرت را در فیلم زیر ببینید
چرخه عجیب انتقال
وی گفت : تا قبل از عید نوروز مرگ و میری نداشتیم اما در فروردین افزایش یافت ولی در اردیبهشت و خرداد مردم آمدند پای کار و در این دو ماه فقط ۴ فوتی داشتیم اما در تیرماه به بعد افزایش مرگ و میر را داشتیم.
جاودان سیرت افزود : قبلا مردم نسبت به فوت یک بیمار کرونایی حساسیت نشان می دادند اما اکنون می بینیم که آن حساسیت ها نیست و حتی راسم تدفین بیماران کرونایی گسترده تر برگزار می شود.
لازم به توضیح است معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم یکی از دلایل افزایش آمار فوتی ها را تغییر شیوه اعلام فوتی های کرونا عنوان کرد.
بانشی گفت : قبلا دلیل مرگ کرونایی مستلزم انجام تست پی سی آر بود اما اکنون افراد مشکوک را با انجام سی تی اسکن بیمار کرونایی اعلام می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار