جرایم نقدی در صورت عدم رعایت پروتکل ها؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آَشناگر استاندار سمنان بابیان اینکه سمنان در وضعیت قرمز کرونایی است، گفت: آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در سطح استان تثبیت‌شده، اما میزان سرایت بیماری بسیار بالا است.
کد خبر: ۹۰۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 10 October 2020

استاندار سمنان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن بیان اینکه استان سمنان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار داشت: این در حالی است که وضعیت مرگ‌ومیر در استان تثبیت‌شده اما سرایت بیماری بسیار بالا است.

وی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، جرایم نقدی برای افراد متخلف وضع می‌شود.

علیرضا آَشناگر با تأکید بر اینکه در برخی از شهرستان‌های استان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در اولویت نخست فعالیت‌های عمومی و روزمره آحاد مردم قرار گیرد.

آشناگر بابیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازمه جلوگیری از سرایت بیماری است، تأکید کرد: بر اساس مصوبه امروز و در مرحله اول، برای کسانی که در استان تهران نسبت به رعایت موارد بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی ورزند، جرایم نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که سایر استان‌ها نیز در آینده شرایطی همچون پایتخت داشته باشند، این جرایم در مراحل بعدی برای این استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

استاندار سمنان بابیان اینکه در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم سمنان از میانگین کشور بالاتر است، یادآور شد: مردم در مراسم‌های عزاداری پیش رو و حتی مراسم و برنامه‌های شادی پس از ماه صفر نیز نسبت به زدن ماسک، شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع، اهتمام ورزند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار