چند روزی است که پر سر و صدا ترین انتخابات آمریکا مردم این کشور را حسابی به هول و ولا انداخته است که چیز عجیبی هم نیست؛ آن چه که عجیب است هول و ولای برخی از مردم کشورمان حتی بیش از شهروندان آمریکایی برای این انتخابات است.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 08 November 2020

به گزارش تابناک قم، این چند روز برای خرید هر چیزی که اقدام کنی و قیمت را بپرسی در کمال تعجب با جمله "الان مشخص نیست و پس از انتخابات آمریکا مشخص می‌شود" مواجه می‌شوی! همین یک جمله بسیاری از معاملات و خرید و فروش محصولات کشاورزان را نیز به تأخیر انداخته است ولی ای کاش معیشت مردم، دیگر وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شد.
سرچهارراه نزدیک بازار مسقف قم امروز همه به همین بحث ها مشغول هستند. اینکه خوب شد ترامپ رفت و با بایدن چه کنیم؟ از رفتن ترامپ خوشحال و از آمدن بایدن خوشحال و نگران.

قدم زنان به سمت تاکسی رفتم و مسیر را انتخاب کردم و سوار شدم. اینجا هم باز همان صحبت های انتخاباتی. راننده به مسافر پشت سر می گفت مردم ایران این روزها بیشتر از شهرهای خودشان نام ایالات آمریکا را حفظ کرده اند.

راننده ادامه داد: در این روزها در تاکسی از بس صحبت انتخابات آمریکا شده است که دیگر از این بحث ها خسته شدم. در تاکسی، خانه، مغازه، نانوایی و کانال های مجازی. همه شده ترامپ یا بایدن. راستی چرا اینقدر انتخابات آنها طول کشید؟ در ایران که همان فردا مشخص می شود؟ چرا این همه مردم را علاف کردند.

مسافر پشت سر هم گفت: برادر این عده از مردم این روزها عجیب فراموشکار شده‌اند؛ یادشان رفته که حکایت ما و آمریکا حکایت پدرکشتگی است. در حالی که هنوز یک سال هم از شعار " هر ایرانی یک سلیمانی" که فریاد می‌زدیم نگذشته که برخی از همان شعاردهندگان انجام امور اقتصادی خود را وابسته به انتخابات آمریکا کرده‌اند. پس چه شد آن تعداد بی سابقه هشتگ انتقام سخت؟
مسافر کناری هم گفت که همین چند دهه قبل بود که امام خمینی (ره) به همراه صدها نفر جانشان را کف دستشان گرفتند و برای استقلال و رهایی کشور از بند بیگانگان به خصوص آمریکا انقلاب کردند، شعار استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی پیر و جوان دوره که برخی از آن‌ها هم دولتمردان امروز هستند گوش جهانیان را کر کرد اما حواسمان نیست همین استقلال که از دلایل دشمنی آمریکا با ماست امروز دارد بازیچه دست کلمه ای به نام دلار می‌شود.
من هم به بحث اضافه شدم و گفت که برخی هم هستند که آمار لحظه به لحظه انتخابات را دارند و نگرانند که بالاخره کلید کاخ سفید به دست چه کسی می افتد چون معتقدند پیروزی فلان شخص در انتخابات راه بهبود وضعیت اقتصاد مملکت است! چقدر مضحک است این حرف و چقدر گویندگان آن نسبت به استقلالمان کم لطفی می‌کنند. الان که مشخص هم شده است بازهم تصور اشتباه دارند.
دوباره گفتم که ما که یادمان نمی‌آید در طول عمر نه چندان اندک ما که هیچ اصلا در تمام تاریخ، خیری از طرف دولت آمریکا به ایران رسیده باشد؛ هر کسی از هر حزبی که صاحب کاخ سفید شد ایران را به نحوی تحت فشار قرار داد. آری این آمریکا همان است که امام خمینی آن را شیطان بزرگ معرفی می‌کرد.
راننده رو به من کرد و گفت ای خواهر در چه تصوراتی هستی؟ مگر می شود کارهای ما به آمریکا پیوند نخورد؟ همه در این چند روز منتظر بودند ببینند آخر و عاقبت آمریکا چه می شود چون فکر می کنند در زندگی آنها هم موثر است. به نظر شما موثر نیست؟
به او پاسخ داد که برادر شما تصور می کنید که اگر بایدن بیاید همه مشکلات ما حل میشود؟ به قول فرمایش آقا مگر همه چیز به دلار و آمریکا و تحریم بسته است؟ اینکه قیمت گوشت در کشور سر به فلک رسیده است به این دلیل است که دلالان اجازه نمی دهند. در بازار خودرو دلالان قیمت تعیین می کنند. بازار مسکن را دلالان می چرخانند. هنوز در تامین نهاده دامی مرغ و خروسمان مشکل داریم. خوب چرا باید چنین باشد؟ آقا درست میگویند. باید به داخل متکی باشیم.

مسافر پشت سر هم گفت که خواهر چرا فکر میکنی تاثیری ندارد؟ این همه تحریم دلار 3 هزار تومانی را به 30 هزار تومان رساند. باز هم می گویی تاثیر ندارد؟ مسافر کناری او اما جواب را داد و گفت واقعا خواهر ما راست می گوید وقتی یک شبه بعد از انتخابات دلار 5 هزار تومان ارزان می شودیا سکه 3 میلیون کم میشود نشان می دهد که موج های کذایی به جای واقعیت اقتصاد جایگزین شده است که باید در داخل با همت مردم و مسئولان حل شود.

آری واقعیت امروز جامعه ما همین است که باید به قول سفیر ایران در آذربایجان که دیشب توییت زیبایی در وصف انتخابات آمریکا زد که مشکل ما با جوبایدن حل نمیشود بلکه با یک جوغیرت و یک جو همت و یک جو تلاش و خودباوری حل می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار