مدیرکل منابع طبیعی زنجان به محصول مهم و سودبر گل محمدی اشاره کرد و گفت: امسال ۱۲۴ تن گل محمدی در استان تولید شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 14 November 2020

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه گیاهان دارویی جزو گیاهان کم آب بر است، گفت: گیاهان دارویی در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب رشد می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در زنجان کشاورزان استقبال خوبی نسبت به کشت گیاهان دارویی دارند، اظهار کرد: در زنجان کشت گیاهان دارویی رشد خوبی داشته و تا پایان سال به ۵۵۰ هکتار می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان به محصول مهم و سودبر گل محمدی اشاره کرد و یاد آورشد: منابع طبیعی استان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می دهد. 

آقاجانلو با بیان اینکه پنج واحد در استان زنجان در بخش  فرآوری محصولات گیاهی فعالیت می کنند، ابراز کرد: این واحدها کارهای فرآوری، بسته‌بندی، گلاب‌گیری، اسانس و بسته‌بندی گل زعفران را انجام می‌دهند.

وی ،در خصوص میزان تولید گل محمدی  در استان زنجان ، تاکید کرد: میزان سطح زیر کشت گل محمدی در استان زنجان ۱۰۷ هکتار است و امسال ۱۲۴ تن گل محمدی در استان تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، قیمت فروش هر کیلوگرم گل محمدی تازه را ۲۵ تا ۳۵ تومان در بازار اعلام کرد و گفت: استقبال مردم نسبت به کشت گل محمدی در استان بسیار خوب است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار