مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: امسال روستاهای اندآباد، مجینه، پنبه جوق و امین آباد در شهرستان زنجان به‌عنوان روستاهای هدف صنایع‌دستی در استان تعیین شدند.
کد خبر: ۹۱۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 25 November 2020

 امیر ارجمند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه صنایع‌دستی روستایی جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی است، افزود: شناسایی و انتخاب روستاهای دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری، توسعه، آموزش و تولید صنایع دستی نیز در این راستا است. 

وی اظهار داشت: روستاهای اندآباد، مجینه، پنبه جوق و امین آباد شهرستان زنجان به عنوان روستاهای هدف صنایع دستی در رشته‌های چاقوسازی و گیوه‌بافی در استان انتخاب‌شده‌اند.

ارجمند با بیان اینکه این روستاها ظرفیت بالایی در حوزه صنایع‌دستی دارند، افزود: رشته های صنایع‌دستی همواره به‌عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: روستاییان می توانند از فرصت ایجادشده توسط میراث فرهنگی و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای توسعه محصولات صنایع دستی و اشتغال زایی در این حوزه، اقدام کنند. 

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می روند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان هم اکنون حدود ۶ هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار