با مسدودی ۶۸ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال تا کنون، حدود دو میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.
کد خبر: ۹۲۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 16 December 2020

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، گفت:با توجه به افت شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌های ممنوعه استان، در تلاشیم طی امسال چاه‌های غیر مجازی را که از سال‌های گذشته دراستان حفر شده اند پر و مسلوب المنفعه شوند.۶۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد

افشاری با بیان اینکه وجود چاه‌های عمیق در شهرستان‌های ابهر و خرمدره به عنوان یک چالش مهم برای منابع آب استان زنجان است افزود: ۵۰ پرونده چاه غیر مجاز در شهرستان‌های ابهر و خرمدره وجود دارد که دارای شرایط خاص هستند و مشکلاتی جدی در منطقه ایجاد کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، گفت: در راستای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی،طی امسال هدف گذاری شرکت آب منطقه‌ای زنجان، مسدود کردن ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز است که تاپایان سال این برنامه ریزی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه با مسدودی ۶۸ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون، حدود دو میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است، گفت: با مسدود شدن چاه‌های غیر مجازو جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، بصورت قابل توجهی از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد بوده و میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است، افزود: می‌طلبد هم استانی‌های در مصرف آب، الگو‌های مصرف بهینه را مد نظر قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار