۱۳۰ زندانی در طرح پایش و غربالگری زندانیان در زنجان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۲۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 16 December 2020
 
مدیر کل زندان‌های استان گفت: درمرحله دوم اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری به همراه جمعی از مسئولین قضائی در زندان مرکزی زنجان با تعدادی از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و پس از بررسی دوباره پرونده‌های قضائی آنان با آزادی ۳۲ زندانی موافقت شد.

جوادی افزود: از ابتدای شروع این طرح در زندان‌های استان بیش از هزارو  ۲۰۰ کاربرگ توسط مددکاران و مسئولین اجرای احکام زندان‌ها تکمیل و برای بررسی و تعیین و تکلیف نهائی به مراجع قضائی ارسال شده که با تعامل ویژه دستگاه قضائی استان دراین طرح تا کنون ۱۳۰ زندانی از زندان آزاد شده اند.
وی گفت: به موجب بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه، وضعیت زندانیان با هدف بررسی مجدد و تعیین و تکلیف پرونده‌های قضائی و بهره مندی از رافت اسلامی و ارفاقات قانونی وضعیت زندانیان رصد و پایش می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به بیمارانی که توانایی تحمل حبس ندارند، یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات‌کننده‌ای نداشته‌اند یا افرادی که در موعد قانونی در خصوص ادامه بازداشت‌شان تصمیم‌گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از ارفاق قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق، اجرای مجازات و ... هستند، بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند.

جوادی گفت: علاوه بر آزادی، مباحثی از قبیل مرخصی، انتقال زندانیان غیربومی و حتی اشتغال آنان نیز در این طرح توسط دادستان، رئیس‌کل دادگستری، قاضی ناظر و اجرای احکام زندان‌ها در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار