مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: آبزی پروران استان زنجان در روزهای بارانی اقدامات بهداشتی برای سلامت ماهیان را اعمال کنند تا دچار خسارت‌های اقتصادی نشوند.
کد خبر: ۹۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 17 December 2020

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تغییرات آب و هوایی و احتمال وقوع بارندگی های شدید و وقوع سیلاب در برخی مناطق استان اقدامات بهداشتی توسط آبزی پروران استان بویژه در مزارع حاشیه رودخانه ها باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: آبزی پروران در روزهای بارانی و ابری باید توجه داشته باشند که احتمال وقوع سیلاب و گل آلود بودن آب وجود دارد که در این زمان اقدام به کاهش یا قطع غذای ماهیان کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: آبزی پروران برای کاهش استرس آبزیان از نمک استفاده کنند.

حاج کاظمی تاکید کرد: برای جلوگیری از خسارت های اقتصادی، آبزی پروران می توانند از ترکیبات بهبود دهنده کیفیت آب نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ترکیبات محرک سیستم ایمنی همچون ویتامین سی بسیار موثر و مهم است، اظهار داشت: چنانچه آبزی پروری دچار خسارت ناشی از تلفات آبزیان شد، این تلفات را جمع آوری، سوزانده و یا به صورت کاملا بهداشتی دفن کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: آبزی پروران استان عملیات شستشو و ضدعفونی با ترکیبات مناسب پس از قطع بارندگی و فروکش کردن سیلاب را به جد انجام دهند تا دچار خسارت و یا آسیب به آبزیان نشوند.

به گزارش ایرنا، استان زنجان یکی از صادرکنندگان انواع آبزیان سردآبی و گرم‌آبی به استان‌های تهران، قزوین، آذربایجان شرقی، قزوین، اردبیل، گیلان و مازندارن است.
انواع ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، و ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین، شاه میگو، ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است.
استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم آبی و گونه قزل آلا از نوع سردآبی فعالیت داشته و آمادگی صادرات انواع ماهیان بیان شده به کشور عراق و سایر کشورها را نیز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار