استاندارزنجان:
استاندار زنجان گفت: برخی مشاغل همانند شغل پرستاری جایگزینی ندارد و تنها رشته تخصصی را شامل می شود که ارزش کاری آنان در نظام درمانی، ویژه و ممتاز است که این مهم از زمان شیوع کرونا نمود بیشتری داشته است.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 20 December 2020

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در استان با اشاره به اینکه مجاهدت پرستاران در روزگار کرونایی بر هیچکس پوشیده نیست، افزود: همه متولیان حوزه سلامت و دولتمردان تلاش می کنند تا مشکلات کادر درمانی به ویژه مطالبات آنها و مسائل زیرساختی مرتبط با این حرفه در این استان برطرف شود که بخش زیادی از پیگیری های استانی تا کنون به نتیجه رسیده و مابقی مسائل و مطالبات برجای مانده نیز پیگیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزیر و معاونان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بارها این استان را به عنوان موفق ترین استان در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده اند، اظهار داشت: دلیل این مهم انجام پایلوت تست های کرونایی به استان باز می گردد که در این راستا موفق عمل کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمامی توفیق های کسب شده مرهون همکاری های بین بخشی و مردم بوده است، ادامه داد: با تجربه و سابقه ای که در استان وجود دارد از پیک سوم هم به شرط رعایت توصیه ها به سلامت عبور خواهیم کرد و می توانیم این پیک را به واکسن وصل کنیم و یا به فاجعه پیک چهارم در بحث شب یلدا تبدیل کنیم که نباید خوشی یک شب به فاجعه تبدیل شود.

وی اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت دورهمی های شب یلدا می تواند بستری ها و شمار مبتلایان را افزایش دهد و دراین میان طبق بررسی انجام گرفته ۹۰ درصد ابتلا به این ویروس به دلیل دورهمی، تجمعات، مسافرت ها، حضور در جشن ومراسم های مختلف است.

این مسوول تاکید کرد: حضور در دورهمی ها فاجعه جبران ناپذیر ایجاد می کند که در این استان می تواند خطرناک باشد چرا که اغلب مبتلایان افراد سنین بالا را تشکیل می دهد.

حقیقی افزود: هر گونهتجمعات سالمندان را گرفتار می کند، لذا به احترام حضرت زینب(س) و پرستاران زحمتکش، حفظ جان خود و بیماران مزمن انتظار بر این است از اعوامل انتشار بیماری اجتناب شود.

حقیقی افزود: پیک سوم این بیماری در استان کمتر از موج دوم بود، بطوری که اگر وضعیت پیک دوم این بیماری در استان تکرار می شد ۱۳۱ نفر هفته ای در بیمارستانها بستری، ۱۱۱ مورد فوتی، رخ می داد و این در حالی است که هم اکنون شمار بستری ها این بیماری استان به ۶۸ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: این استان زمانی که در اوج پیک بیماری کرونا قرار داشت، ۱۰۲ نفر بستری و ۸۱ نفر ترخیص می شدند که اکنون با بستری شدن ۶۸ نفری، از این تعداد ۶۵ نفر ترخیص می شوند که این مهم به این معناست که بیمارستان های استان خلوت شده اند و در واقع می توان گفت اشغال تخت های بیمارستانی به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

استاندار زنجان ادامه داد: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تا کنون ۱۰۹ هزار و ۵۴۵ مورد تست از گروههای هدف انجام گرفته که بالاترین تست کرونایی است که رخ داده و از طرفی با تجهیز امکانات لازم شمار تست های کرونایی روزانه از ۶۰۰ به یک‌هزار و ۲۰۰ مورد رسیده که اکنون ظرفیت انجام ۲ هزار تست نیز فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه قطع زنجیره کرونا در استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است که رعایت پروتکل‌ها توسط مردم استان بسیار خوب بوده واین همکاری باید تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار