کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، دومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 28 December 2020

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهر بجنورد در استان خراسان شمالی نیز با میزان دمای ۱۸- درجه سانتیگراد نخستین مرکز استان سرد کشور بود، افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین و چورزق با ۱۳ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه این استان، گزارش شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است، اظهار داشت: روز شنبه شهر زنجان با میزان دمای ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسید و یکشنبه نیز با ۱۴- درجه سانتیگراد دومین مرکز سرد کشور گزارش شد.

سلطانی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری بارش برف و باران برای استان زنجان پیش‌بینی نمی‌شود و از فردا /سه شنبه/ نیز میزان دمای استان به تدریج افزایش یافته و از شدت سرما کاسته خواهد شد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار