نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس گفت: در راستای حل مشکل قیمت و فروش کشمش تصمیم‌گیری شد تا وزارت جهاد کشاورزی وام‌هایی با شرایط ویژه به کارخانه‌هایی که در زمینه خرید کشمش مشغول فعالیت هستند پرداخت کند.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 28 December 2020

حسن شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: مدتی است که بخشی از کشاورزان و باغداران شهرستان‌های مختلف استان با مشکل فروش محصول در زمینه "کشمش" مواجه هستند و متاسفانه قیمت خرید شدیدا پایین آمده و باغداران در حال متضرر شدن هستند.

وی افزود: در مورد مسئله مذکور پیگیری‌های گسترده‌ای انجام شده و آخرین اقدام جدی دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و مسئول سازمان تعاون روستایی بود که در این جلسه حل مشکل عدم فروش و قیمت پایین کشمش را از وزیر جهاد کشاورزی مطالبه کردم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی قول اولیه رسیدگی به این مسئله را دادند اما اذعان به وجود گره قانونی در کار داشتند که باید حل می‌شد، گفت: قول مساعد در این زمینه از وزیر جهاد کشاورزی گرفته شد اما در راستای پیگیری و حل مشکل مجددا دیدار اختصاصی با رئیس مجلس و همینطور با اعضای کمسیون کشاورزی مجلس برگزار شد تا مسئله به طور کامل حل شود.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت چند روز مسئول تعاون روستایی اعلام کرد که گره موجود حل شده است، تصریح کرد: تصمیم‌گیری شده تا وزارت جهاد کشاورزی وام‌هایی با شرایط ویژه به کارخانجاتی که در زمینه خرید کشمش مشغول فعالیت هستند پرداخت کند.

شجاعی با اشاره به اینکه وام‌های پرداخت شده در کشور 18 درصد هستند، تاکید کرد: قرار بر این است تا وزارت جهاد‌ کشاورزی هشت درصد وام را برعهده بگیرد و وام 10 درصدی برای خرید کشمش باغداران به کارخانجات پرداخت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه این اقدام دو اثر مثبت خواهد داشت، گفت: نخست کارخانه‌دار با وامی که می‌گیرد خرید را انجام داده و قیمت کشمش متعادل و سود کشاورزان حاصل می‌شود و از سوی دیگر دست دلالان که درصدد خرید کشمش کشاورزان با قیمت ناچیز هستند قطع می‌شود چراکه اگر خرید توسط کارخانه با قیمت مناسب انجام شود قیمت آزاد کشمش ارتقا یافته و به قیمت متعادل و متوازن خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار