رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا در سطح استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۲۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 29 December 2020

 

دکتر پرویز قزلباش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از شیوع ویروس کرونا برای اولین بار این استان طی ۲۴ ساعت گذشته روز بدون فوت کرونایی را سپری کرد.

وی اضافه کرد: طی مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزارو ۹۳ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که روز گذشته موردی از فوت بر اثر این ویروس اعلام نشد.

این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۴۱ هزارو ۹۵۵ نفر رسیده است.

وی یادآوری کرد: با توجه به شیوع موج سوم کرونا در زمان حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان روند نزولی به خود گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفندسال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۶ هزار و ۵۵۳ نفر در استان زنجان به کووید - ۱۹ ثابت شده و پنج هزار و ۳۹۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ همچنین مشکوک ۱۸ هزارو ۲۶۴ نفر است که شمار بستری در ۲۴ ساعت گذشته به عدد هفت رسید.

وی اظهار داشت: با تمهیدات اتخاذ شده و افزایش ۲ برابری شمار مراکز ۱۶ ساعته در این استان تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کووید -۱۹ بر اساس تست آزمایشگاهی به ۳۵ هزارو ۴۰۲ نفر رسید که ۵۷ مورد آن آمار روز گذشته را شامل می شود.

قزلباش افزود: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی کاهش ابتلا به کرونا در استان ۲۰۵ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به این بیماری بستری هستند که پنج مورد از این آمار جزو مبتلایان روز گذشته است.

این مسؤول ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته حداکثر یک هزارو ۲۰۰ تخت برای این بیماران در نظر گرفته شده که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی به حدود ۲ هزارو ۲۰۰ تخت رسیده است.

وی تاکید کرد: هر چند وضعیت کرونایی چند شهر زنجان زرد و دیگر مناطق نیز نارنجی است، اما عادی انگاری شرایط و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی خطر افزایش مبتلایان و بازگشت به شرایط قبلی را افزایش می دهد که رعایت نکات بهداشتی در این وضعیت نیز امری بسیار ضروری است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار