مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی ۹ ماهه امسال در مجموع ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، برای طرح‌های گردشگری و صنایع به فعالان این بخش در استان پرداخت شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 25 January 2021

امیر ار جمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۹ ماهه امسال در زمینه ایجاد و توسعه تاسیسات گردشگری در استان، ۱۹ پروژه به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ نفر در آن ها فراهم شد.

وی ادامه داد: برای اجرا و تکمیل این طرح ها، آورده متقاضیان حدود ۲۴ میلیارد تومان بود و ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ به طرح ها پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: علاوه بر این ۱۹ پروژه، ۱۹ پروژه دیگر نیز در زمینه تامین زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در استان در دست اجرا است که تعدادی از آنها در دهه فجر امسال، تعدادی در خرداد سال آینده و تعدادی نیز در شهریور سال آینده به مرحله بهره برداری می رسند.

ارجمند افزود: با تکمیل این طرح ها، ۳۱ فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این ۱۹ پروژه در مجموع ۵۷ میلیارد تومان آورده متقاضیان بوده و ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ به طرح ها برای آنها تامین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در بخش صنایع نیز طی ۹ ماهه امسال برای ۵۶ کارگاه، بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور درجهت اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی، به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا پرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار