زنجانی‌ها امسال فقط ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشتند.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 25 January 2021

 

این روزها که بیشتر شهرهای کشور با آلودگی هوا دست به گریبان است زنجانیها با خیال راحت در هوای سالم و پاک نفس می کشند.تنفس راحت زنجانیها در سالم ترین هوا

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: زنجانیها از ابتدای سال تاکنون فقط 3 روز هوای ناسالم داشتند که کیفیت هوا در این روزها برای گروههای حساس ناسالم بوده است.

محمدی افزود: شاخص کیفیت هوا به دلیل منشأ توده گرد و غبار بیابان‌های کشور عراق یک روز در اردیبهشت ماه و 2 روز از آذر ماه امسال به دلیل وارونگی هوا برای گروههای حساس ناسالم بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب هوای سالم است، خاطرنشان کرد: کیفیت هوای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و شاخص بالاتر از ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب نیز نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی است.

‍‍‍ تاثیرات آلودگی هوا بر انسان

متخصصان علوم مختلف پزشکی می گویند: آلاینده های موجود در هوا آثار زیانبار متعددی بر جسم و روح افراد به جای می گذارد، به گونه ای که این عوارض حتی سالها افراد را درگیر خود می کند.

به گفته پزشکان، متخصصان و دست اندرکاران بهداشت و سلامت جامعه، پدیده آلودگی هوا بر دستگاه های داخلی بدن همچون دستگاه قلبی و عروقی و تنفسی و همچنین اندام های خارجی مانند چشم و پوست که به طور مستقیم در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند، اثرات مخربی دارد.

براساس اظهار نظر برخی از متخصصان علوم مختلف پزشکی بروز بیماری های مزمنی همچون آسم و آلرژی های پوستی و بعضا بیماری های صعب العلاجی مانند سرطان از جمله تاثیرهای مخرب و غیرقابل جبران آلودگی هوا بر سلامت افراد جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار