استاندار زنجان:
استاندار زنجان با بیان استان زنجان در خصوص پیشگیری و کنترل کرونا وضعیت خوبی دارد، گفت: پرهیز از عادی انگاری کرونا باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان باشد.
کد خبر: ۹۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 27 January 2021

 

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، بر لزوم تقویت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید این مهم در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان استان زنجان در خصوص پیشگیری و کنترل از کرونا وضعیت خوبی دارد، گفت: پرهیز از عادی انگاری کرونا باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان باشد.

حقیقی با بیان اینکه بیماری کرونا ضعیف نشده است، اظهار کرد: این بیماری خیلی خطر ناک تر هم شده است و باید مردم بدانند که جهش بیماری بیشتر شده است.

استاندار زنجان گفت: مشکل ما این است که ویروس خطرناک شده و اگر بهداشت فردی و اجتماعی را کاهش دهیم برای ما یک زنگ خطر است.

حقیقی تاکید کرد: ما در وضعیت نسبی خوبی قرار داریم ولی باید به هشدارها توجه جدی شود.

وی به افزایش تردد خودروها در سطح شهر از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد اشاره کرد و گفت: طبق آمارها تردد شبانه خودروها با وجود محدودیت‌های کرونایی به حدود ۸۰۰ مورد رسیده است و بسیار نگران کننده است و بر این اساس به نیروی انتظامی تاکید شده که تردد خودروها در ساعات مربوط به محدودیت‌های کرونایی جدی گرفته شود.

استاندار زنجان ابراز داشت: پس از تخلف توسط رانندگان پیامک جریمه‌ها ارسال و افرادی که از قانون تمکین نمی‌کنند شناسایی شوند.

حقیقی به برگزاری دورهمی های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری هر نوع تجمع شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد و در این میان برگزاری دورهمی تخلف بوده است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه اجرای قرنطینه خانگی مشخص شده است، اظهار داشت: وظایف دستگاه‌های مربوطه در این خصوص مشخص شده و این دستورالعمل ابلاغ می‌شود و در صورت بروز مشکلی مرکز بهداشت استان پاسخ می‌دهد و نظارت‌ها مستمر خواهد بود.

استاندار زنجان به شیوه نامه برگزاری نمازجمعه استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص طبق پروتکل‌ها نمازگزاران غربالگری می‌شوند تا از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری شود.

حقیقی ابراز داشت: رسوب بیمارستانی کرونا در استان طی هفته‌های گذشته روندی کاهشی یافته و در زمان حاضر این روند متوقف شده است.

وی گفت: با اقدامات انجام گرفته در استان تعداد تست‌های کرونایی روند افزایشی به خود گرفته و میزان سرایت ویروس کرونا هم اکنون نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی امر نسبت به بیماریابی به هنگام اقدام شده و سپس افراد بیمار را به قرنطینه هدایت کرده و از شیوع کرونا تا کنون حدود ۱۳۰ هزار تست انجام شده است.

حقیقی یاد آورشد: استان در خصوص نقاهتگاهها نیز یک هزار و ۳۰۰ تخت آماده کرده و جدا سازی فرد مبتلا از خانواده امری مهم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار