امام جمعه زنجان گفت: ما در برجام صداقت خود را به کل جهان نشان دادیم و همه در دنیا می‌دانند جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرد و بنابراین نیازی نیست که دیگر به آن‌ها اعتماد کنیم.
کد خبر: ۹۳۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 29 January 2021

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: اصل انقلاب از 1342 آغاز شد ولی چون در آن زمان همه آحاد جامعه آمادگی انقلاب را نداشتند و از سوی دیگر برخی از انقلابیون و یاران امام(ره) در زندان حضور داشتند پیروزی در آن زمان محقق نشد. پس از گذشت 15 سال و آمادگی تمام اقشار انقلاب اسلامی ایران به پیروزی دست یافت.

وی با بیان اینکه ملت ایران با اتحاد و همینطور رهبری حکیمانه حضرت امام(ره) به تمام دنیا ثابت کرد که می‌توانند انقلاب بزرگی را ایجاد کنند، گفت: با اینکه آمریکا و کشورهای استعمار بسیار تلاش کردند که انقلاب اسلامی پیروز نشود ولی به لطف خدا دشمنان به اهداف شوم خود نرسیدند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه هیچ کشوری اندازه آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی ضربه نخورد، گفت: سال 57 ایران از لحاظ قدرت اصلا قابل مقایسه با کشوری همچون آمریکا نبود و سیاستمداران آمریکایی به هیچ وجه فکر آن را نمی‌کردند که در مقابل انقلاب اسلامی شکست بخورند.

وی با اشاره به اینکه پس از آنکه محمدرضا ملعون در اواخر دی ماه از کشور فرار کرد آمریکا بسیار تلاش کرد که آن را بازگرداند، خاطرنشان کرد: آمریکا 42 سال است که از کشورمان شکست می‌خورد و در این روزها حتی در برقراری امنیت کشور خودش هم مانده است. با اینکه فقط با 15 هزار نظامی به کشور عراق حمله کرده بود، امروزه با 25 هزار نفر نظامی امنیت کاخ سفید را برقرار می‌کنند. رسانه‌ها به خوبی این تصاویر را در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید نشان دادند و همه دنیا این تصاویر را مشاهده کردند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه سیاست استعمارگران و قدرت‌های دنیا خیلی پیچیده است و نباید به سادگی به این موضوع نگاه کنیم، گفت: مردم نباید با نگاه ساده به دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی نگاه کنند. آمریکا از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به کشور ما ضربه بزند؛ نمونه آن را در برجام دیدیم که سیاستمداران آمریکا در تلاش بودند که با شیوه‌های مختلف از کشورمان امتیاز بگیرند و ما را محدود کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ما فرقی ندارد که چه شخصی به عنوان رئیس جمهور آمریکا باشد،گفت: سیاست کلی آمریکا یکسان است و بنابراین شیوه‌های ضربه زدن روسای جمهور آمریکا به ایران فرق می‌کند. یک شخص مثل ترامپ دشمنی خود را به شکل علنی بروز می‌دهد و یک شخصی همانند اوباما با لحن آرام به دنبال ضربه زدن به کشورمان است.

امام جمعه زنجان افزود: ما در برجام صداقت خود را به کل جهان نشان دادیم و همه در دنیا می‌دانند جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرد و بنابراین نیازی نیست که دیگر به آن‌ها اعتماد کنیم.

وی در ادامه گریزی به بیانیه گام دوم انقلاب زد و گفت: در سال 97 رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را اعلام کردند و همه اقشار به ویژه جوانان مومن، متعهد و انقلابی موظف هستند تا چشم‌اندازهای این بیانیه را محقق کنند. حضرت آقا به خوبی مسیر راه را در 40 ساله دوم نشان دادند.

آیت‌الله خاتمی در پایان با تقدیر از مدافعان سلامت و کادر درمان کشور عنوان کرد: شرایط کرونایی در این روزها در کل کشور خوب است و همه این موفقیت‌ها را مدیون کادر درمان هستیم. امیدواریم روند همین گونه ادامه دار باشد و پیک چهارمی در کار نباشد تا به لطف خدا واکسن‌های کرونا که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده در کل جامعه عرضه شوند و این ویروس منحوس ریشه‌کن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار