مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ هزار نفر به شمار بیمه شدگان اجباری این استان افزوده شده است که این موضوع نشان می دهد با وجود شیوع کرونا واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کارگران خود را تعدیل نکردند و حتی شمار شاغلان افزایش نیز داشته است.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 06 February 2021

 

محمدرضا یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شمار بیمه شدگان اجباری در استان به نزدیک ۱۱۷ هزار نفر رسیده است.

وی به کاهش تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر این استان، هشت درصد است که از این نظر زنجان رتبه سوم را بین استان‌های کشور دارد.

یوسفی افزود: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان زنجان به رقم ۴۹.۱ درصد رسیده است که بر اساس آن، زنجان رتبه نخست کشور را در این شاخص به دست آورده است.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، شامل نسبت جمعیت فعال (شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب ۳۳.۵درصد ، ۳۱ درصد و ۳۵.۶ درصد است که در این بخش‌ها به ترتیب رتبه‌های سه، ۱۴ و ۳۱ کشور را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار