استاندار زنجان با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ واکسن کرونا وارده استان زنجان شده است، گفت: این واکسن‌ها به ترتیب اولویت تزریق می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 02 March 2021

فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مواد مخدر استان زنجان با تاکید بر اینکه باید با افرادی که اقدام به کشت مواد مخدر می‌کنند برخورد شود، اظهار کرد: همه حقوق افرادی که اقدام به کشت مواد مخدر می‌کنند باید حذف شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گزارش‌های کمیته‌های شورای مواد مخدر استان زنجان باید احصا و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ بیان شود، عنوان کرد: افزایش تعداد دستگیری‌ها نشان دهنده جدیت با وجود شرایط کرونا است.

وی بیان کرد: خانواده‌ها و اجتماع باید بدانند با چنین افرادی برخورد می‌شود.

حقیقی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ ضروری است، ادامه داد: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به پررنگ بودن خدمات خیرین در استان زنجان، افزود: باید از این ظرفیت برای خدمات‌رسانی به خانواده‌های معتادان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ واکسن کرونا به استان زنجان وارد شده است، افزود: در مرحله نخست بخش مهمی از کادر درمان واکسینه شدند و در مرحله دوم افراد در معرض مبتلا که دارای بیماریهای زمینه‌ای هستند واکسینه می‌شوند.

لزوم پایش فضای مجازی در زمینه ترویج مصرف مواد مخدر

دادستان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت همه پرونده‌های خودرویی مواد مخدر در استان زنجان تعیین تکلیف شده است، اظهار کرد: مجرمان حرفه‌ای در استان زنجان کنترل شدند.

حجت‌الاسلام محسن کرمی با اشاره به اینکه خانه میان‌راهی برای معتادان بهبود یافته در استان راه‌اندازی شود، عنوان کرد: حضور پررنگ در گلوگاه‌های استان به ویژه عوارضی‌ها ضروری است. 

وی گفت: فضای مجازی در زمینه ترویج استعمال مواد مخدر باید پایش شود.

افزایش کشفیات مواد مخدر در زنجان

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه در سطح استان زنجان تاکنون گزارشی از کشت مختص خشاش نشده است، اظهار کرد: مواد مخدری همچون گل و شاهدانه در مزارع بین بوته‌زارهایی همچون آفتاب گردان و گندم‌زارها کشت می‌شود.

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به اینکه یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده است، گفت: ۳ هزار و ۳۳۶ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی با اشاره به توقیف و مصادره ۴۶۳ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در زمینه مواد مخدر در زنجان اظهار کرد: یک هزار و ۸۷۱ مرحله طرح پاکسازی در استان اجرایی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۴۳ معتاد بلامکان و ولگرد در استان جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر استان زنجان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه جمع‌آوری معتادان در استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: اکثر سارقان دستگیر شده در استان زنجان معتادان هستند که اگر جمع‌آوری نشوند، میزان سرقت‌ها و آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان در بحث اعتیاد سی‌مین استان کشور است.

فرماندار شهرستان خدابنده در ادامه این جلسه از شناسایی ۱۰ معتاد متجاهر در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: ۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۱۱ ماه گذشته از سال‌جاری در خدابنده کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار