بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهرستان خرمدره با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 03 March 2021

 

بنیاد مستضعفان در راستای منویات مقام معظم رهبری قرار است در روز یکشنبه 17 اسفند ماه شش طرح بزرگ کشاورزی را با محوریت شهرستان خرمدره افتتاح کند. همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه دیگر کشاورزی بنیاد مستضعفان همزمان با این برنامه آغاز به کار خواهد کرد.

در این مراسم قرار است بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت 200 هکتار و 45 هزار اصله نهال در شهرستان خرمدره با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح شود. حجم سرمایه‌گذاری این طرح بیش از 80 میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین قرار است همزمان با افتتاح این طرح در خرمدره، گلخانه صیفی در کرمان، گلخانه تولید توت‌فرنگی در خراسان رضوی، افتتاح 65 هکتار باغ پسته در شاهین‌شهر، 45 هکتار باغ پسته در شهرستان زیار و استخر ذخیره آب شماره 2 تهران به دستان سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح شود.

همچنین در این روز عملیات اجرایی چهار پروژه یعنی احداث 500 هکتار باغ‌های زیتون استان گلستان، عملیات احداث 85 هکتار باغ پسته دیگر در شاهین‌شهر، عملیات احداث باغ زیتون 140 هکتاری در ایلام و عملیات غرس یک میلیون اصله نهال مثمر در مناطق محروم کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم حجم کل سرمایه‌گذاری این 10 طرح کشاورزی بنیاد مستضعفان 349 میلیارد تومان با اشتغالزایی 2 هزار و 245 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار