رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از ۸۰۰ دانش آموز در مرحله اول المپیادهای علمی زنجان شرکت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 10 March 2021

 

محمد خندان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۸۲۸ شرکت کننده ۴۴۵ نفر را دختران و ۳۸۲ نفر را پسران تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: آزمون مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی ۴۰۰-۱۳۹۹ در ۲ نوبت صبح و عصر از روز جمعه مورخ ۱۵ اسفند آغاز شد و تا ۲۰ همین ماه ادامه یافت.

این مسوول ادامه داد: این رویداد علمی با شرکت داوطلبان در ۱۲ رشته کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کارآفرینی، نجوم و اختر فیزیک، سلول های بنیادی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت و ادبی در ۲ قطب ابهر و ناحیه زنجان برگزار شد.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و و پرورش استان زنجان ادمه داد: شرکت کنندگان در آزمون نسبت به ثبت خود اظهاری در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir و پرینت یا درج کد پیگیری در پشت کارت ورود به جلسه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این المپیاد در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری برگزار شد، اضافه کرد: پس از برگزاری مرحله نخست با توجه به سهمیه اعلام شده ۱۲۰ دانش آموز منتخب در مرحله استانی شرکت کرده و سپس منتخبان به مرحله کشوری راه می یابند که در صورت احراز مقام های برتر برای حضور در المپیادهای جهانی آماده می شوند.

به گفته خندان، نتایج مرحله اول المپیادهای علمی زنجان طی فصل بهار ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار