بخشداری تازه تاسیس دوتپه در شهرستان خدابنده با حضور استاندار زنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 10 March 2021

 

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان خدابنده به همراه البرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان شهرستانی در آیین افتتاح بخشداری دوتپه و معرفی نخستین بخشدار این بخش، حضور یافت.

گفتنی است اوایل سال جاری با تصویب هیأت وزیران بخش دوتپه در تابعیت شهرستان خدابنده ایجاد و الحاق روستاهایی در محدوده این بخش جدید ابلاغ شد.

براساس اعلام مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان، بر پایه این مصوبه، روستاهای زواجر، گوندره، نظرقلی و لاچوان از دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان خدابنده استان زنجان منتزع و مطابق نقشه به دهستان کرسف بخش یادشده ملحق می شود.

همچنین روستاها و مزارع رباط، شهرستانک، خان‌آباد و بابالو از دهستان خرارود بخش مرکزی شهرستان خدابنده منتزع و مطابق نقش به دهستان حومه بخش یادشده ملحق می شود.

دهستان توپقره از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای نعلبندان، قوشه‌کند، آهار مشگین، ورجوشان، بجقین، توپقره، بلکه‌شیر، رحمت‌آباد، شیخلو، دهشیر، پرچین و گل‌مکان مطابق نقش در بخش دوتپه خدابنده ایجاد می‌شود.

در این مصوبه آمده است مرکز دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان خدابنده به روستای آقجه قیا و نام روستای "دوتپه سفلی" دهستان یادشده به "دوتپه" تغییر می‌یابد و بخش دوتپه از ترکیب دهستان های توپقره و حومه در شهرستان خدابنده ایجاد می‌شود.

روستای دوتپه به عنوان مرکز بخش دوتپه تعیین شده است.

در این مراسم، سید جعفر موسوی به عنوان نخستین بخشدار دوتپه معرفی شد.

با ایجاد بخش جدید "دوتپه" در شهرستان خدابنده، تعداد بخش های این شهرستان به پنج بخش ارتقا یافت.

شهرستان خدابنده با بیش از ۱۶۴ هزار نفر جمعیت، در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومترمربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار