ماجرای تکراری کمبود مرغ و تراژدی جدایی‌ناپذیر بازار زنجان همچنان برقرار است و این در حالی است که مسئولان همچنان مدعی هستند که مشکل کمبود مرغ در بازار نداریم.
کد خبر: ۹۴۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 14 March 2021

 

مرغ که کالای اساسی و تأمین‌کننده اصلی پروتئین خانواده‌های کم‌توان مالی در حال حاضر است، تبدیل به کالای گران و کمیاب شده که برای تامین آن باید صف‌های طولانی کرونایی را تحمل کرد و یا بسته‌های قطعه‌بندی بسیار گران آن را خریداری کرد.

داستان کمبود و نبود مرغ در بازار زنجان از سال 97 درست پس از ورود فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان به این استان آغاز شد و همچنان تا این لحظه ادامه دارد. هرچند در این 28 ماه گذشته بازار مرغ به شکل مقطعی آرام بوده است ولی قصه نبود و کمبود مرغ همچنان در بازار زنجان به قوت خود باقی است و حتی در روزهای کرونایی شدت بیشتری گرفته است. با اینکه در روزهای پایانی سال 99 قرار داریم ولی گویا این قصه تمایلی به تمام شدن ندارد و بازهم نبود مرغ و صف‌های طولانی مرغ در زنجان تکرار می‌شود. نکته جالب موضوع اینجاست با اینکه مسئولان استانی در ستاد تنظیم بازار استان در هفته گذشته اعلام کرده بودند که مشکل کمبود مرغ در بازار وجود ندارد ولی کف بازار در این روزها داستان دیگری را روایت می‌کند.

البته در آن جلسه تنظیم بازار در یازدهم اسفند ماه امیری رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان استان زنجان با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی گفت: در این جلسه مسئولان طوری صحبت می‌کنند که گویا در بازار مشکلی وجود ندارد ولی واقعیت مسئله و دغدغه‌های مردم چیز دیگری را نشان می‌دهد.

البته بماند که این سخنان رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به مذاق مسئولان عالی‌رتبه خوش نیامد و با سرکوب مواجه شد.

همینطور در آن جلسه جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد جوجه‌ریزی‌ها درست انجام شده و نهاده‌ها به اندازه کافی بین مرغداری‌ها توزیع شده و بنابراین تا ماه مبارک رمضان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد ولی در این روزها داستان طور دیگری است و کمبودهای مرغ در بازار زنجان با صحبت‌های آقای مدیرکل همخوانی ندارد.

خبرنگار تسنیم به شکل میدانی امروز در بازار زنجان حضور داشت و عیناً صف‌های طولانی مرغ را نظاره‌گر بود و وقتی این مشکلات را از مسئولان صمت و جهاد کشاورزی پیگیر بود مسئولان مربوطه همچنان به توزیع اندازه مرغ تاکید کردند و شرایط را عادی جلوه دادند.

همچنین سوال بسیاری از شهروندان زنجان از استاندار زنجان و دیگر مسئولان این بود که دقیقاً در ستاد تنظیم بازار استان چه اقداماتی انجام می‌شود که تاکنون اثرات آن در جامعه نمود پیدا نکرده است؟ همچنین این شهروندان از مسئولان استانی سوال پرسیدند که چرا مرغ به شکل قطعه‌بندی وجود دارد ولی مرغ کامل به شکل محدود توزیع می‌شود؟

البته این سوالات شهروندان زنجانی چند سال است که بدون پاسخ مانده و هیچ کدام از مسئولان تاکنون حاضر به پاسخ‌گویی نشده‌اند؛ امیدواریم در این روزهای پایانی سال 99 مسئولان استانی با درایت و مدیریت خود قصه کمبود مرغ و صف‌های طولانی خرید مرغ در این روزهای کرونایی را بهبود ببخشند و دیگر شاهد این صحنه‌ها نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار