از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای 49 هزار و 30 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای140 نفر از این آمار طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 16 March 2021

 

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 7 هزار و 59 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که 5 هزار 851 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 41 هزار و 971 مورد بوده است که 136 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 49 هزار و 30 نفر رسیده است.

در حال حاضر 147 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که چهار مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 20 هزار و 278 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 181 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

تنها راه قطع زنجیره کرونا، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است

پرویز قزلباش انجام آزمایش‌های سرپایی را از کارهای بزرگ و موثر در کاهش میزان بیماری عنوان کرد و افزود: در استان زنجان اصل بر بیماریابی و انجام تست‌های سریع و توجه به حوزه سرپایی همچنین ایزوله بیماران و قطع زنجیره بیماری است و استان زنجان که به عنوان پایلوت آزمایشگاهی در کشور محسوب می‌شود، توانست به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یابد و با افزایش تست‌های سریع امکان بیماریابی افزایش داشته است.
وی از اجرای فرایند رهگیری در تیم مراقبتی نیز خبر داد و افزود: فرآیند رهگیری بیماری از سه حلقه تشکیل شده است که با شناسایی یک مورد مثبت رهگیری اعضای خانواده که زیر یک سقف زندگی می‌کنند و افرادی که در محیط کاری در تماس با فرد مثبت بوده‌اند و همچنین افرادی که در یک هفته گذشته با فرد مثبت در تماس بوده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تنها راه قطع زنجیره کرونا را رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خواند و ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با هدف شناسایی و ردیابی افراد و ایزوله کردن افراد بیمار با محوریت محلات و خانواده‌ها به اجرا در می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار