دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان:
دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان گفت: یکی از مسائل مهم در استان زنجان، مطالبه‌گری موقوفات است و بسیاری از موقوفات استان زنجان از جمله موقوفات مسجد عباس قلی خان است.
کد خبر: ۹۴۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 18 March 2021

 

حجت‌الاسلام رحیم قزلباش ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل حدود یک ماه است که با دغدغه‌ای که عزیزان در مرکز داشتند، پیرو بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: این مجمع از لحاظ جایگاه حقوقی، بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی است و اگر مطالبه‌گری و روشنگری در جامعه شکل گیرد، مشکلات نیز حل می‌شوند.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان گفت: حقوق مردم ماهنشان از قانون یک درصد معادن، داده نمی‌شود زیرا مردم این شهرستان آگاهی لازم را نداشته و مطالبه‌گری نمی‌کنند و مشکلات کشاورزی در شهرستان طارم، حقوق مردم از معادن در ماهنشان، بلاتکلیفی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان، وضعیت بازار مرغ، مشکلاتی هستند که باید مطالبه‌گری شوند.

قزلباش ابراز کرد: زنجان، قطب تولید زیتون در کشور است اما همین محصول، خریداری شده و در شهرهای دیگر به نام آن شهرها فرآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع، نگاه سیاسی نداشته و در انتخابات پیش رو نیز با نام و عنوان مجمع، ورود نمی‌کنیم، افزود: بلکه تمام هدف مجمع، بیانیه گام دوم انقلاب بوده و ما به عنوان پل ارتباطی، حرف مردم را به مجلس شورای اسلامی می‌زنیم و مجمع، هیچ درآمدی ندارد و هدف، حقوق و پاداش دادن نیست.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان ابراز داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید بسیاری بر مردمی کردن مدیریت کشور دارند و بر اساس این بیانیه باید از دولت‌سالاری فاصله گرفته و به مردم‌سالاری برسیم و برای رسیدن به مردم‌سالاری یعنی خود مردم در منطقه‌شان در حوزه‌های مختلف، ورود پیدا کرده و ۲ کار مهم را انجام دهند.

قزلباش گفت: اول اینکه مشکلات آن محله و منطقه در حوزه‌های مختلف را شناسایی و به حاکمیت معرفی کنند و دوم اینکه با همفکری و مشورت، پتانسیل‌های بالقوه آن منطقه، بالفعل شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یه حیثیت را طلب کردند و این حیثیت‌ها شامل جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری است و تشکیل حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم، خواسته دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه نخبگان است.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان افزود: جوانگرایی نیز یکی از تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است و فلسفه وجودی مجمع مشورتی نظام مسائل این است که از جوانان و نخبگان استفاده کند.

قزلباش یاد آورشد: کمیسیون‌های هر استان بر اساس اولویت‌های آن منطقه شکل می‌گیرد و هم‌اکنون ۱۰ کمیسیون در استان زنجان در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، صنایع، بهداشت، فرهنگی، عمران، اجتماعی، حقوقی، کشاورزی و آموزش شکل گرفته که کمیسیون‌های مهم هستند و کمیسیون‌های جدید نیز جهت مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف به این کمیسیون‌ها اضافه می‌شوند.

وی گفت: یکی از مسائل مهم در استان زنجان، مطالبه‌گری موقوفات است و بسیاری از موقوفات استان زنجان از جمله موقوفات مسجد عباس قلی خان توسط اشخاص حقیقی و حقوقی گرفته شده در حالی که اگر احیا شوند، کارهای بسیار زیادی می‌توان انجام داد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان زنجان ابراز کرد: مردم باید مطالبه‌گر باشند و مشکلات از کف جامعه بالا بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار