مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به آغاز مرحله اول واکسیناسیون پاکبانان زنجانی گفت: طبق هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۵۰ نفر از پاکبانان زنجانی دوز اول واکسن پیشگیری از کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۵۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 25 March 2021

 

بیوک شامی  با اشاره به اینکه روز گذشته با اجرای این طرح ۳۵ نفر از پاکبانان زنجانی واکسن کرونا دریافت کردند، افزود: بر اساس هماهنگی انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان تزریق مابقی گروه هدف طی هفته آینده به تدریج در درمانگاه شماره ۹ شهر زنجان انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پاکبانان، دوز ۲ واکسن کرونا را با فاصله ۲۸ روز دیگر دریافت می‌کنند اضافه کرد: در این مرحله پاکبان دارای بیماری های زمینه ای، از قبیل مبتلایان فشار خون، دیابت و آسم در اولویت تزریق واکسن هستند و سپس دیگر افراد عادی، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

این مسوول ادامه داد: در صورت مساعدت دانشگاه علوم پزشکی در مراحل بعدی تمامی پاکبانان باقی مانده شامل بیش از ۲۰۰ نفر دیگر واکسن کرونا دریافت خواهند کرد که در مجموع به حدود ۵۵۰ نفر خواهد رسید.

شامی با بیان اینکه پاکبانان پس از کادر درمان به دلیل نوع فعالیت کاری بیش از همه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، افزود: این گروه، آسیب پذیرترین قشر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و در صورت بی توجهی به امر واکسیناسیون می توانند انتقال دهنده ویروس به دیگران به ویژه خانواده های خود باشند، که تبعاتی به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: پاکبانان شهرداری بطور مستقیم با زباله به ویژه ماسک های رها شده در معابر و خیابان های شهری سرو کار دارند و جمع آوری آنها آلودگی هایی دارد و بر این مبنا تزریق واکسن کرونا برای ایمن سازی اهمیت بسزایی دارد.

مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تا کنون یک پاکبان زنجانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت و تعدادی افراد مشکوک به این بیماری نیز وجود داشت که در این مرحله این افراد واجد شرایط دریافت واکسن نیستند و در مراحل بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: پس از پاکبانان، شاغلان فضای سبز شهرداری در زمره گیرندگان واکسن کرونا قرار دارند که تلاش می شود در مراحل بعدی این کار مهم نیز برای گروه‌های هدف نیز انجام شود.

شامی خاطرنشان کرد: اطلاعات دریافت کنندگان واکسن کرونا در سامانه ای ثبت می شود که زمان را بخود اختصاص می دهد، که در همین روند روزانه ۴۰ نفر از پاکبانان واکسینه می‌شوند و در این میان همکاری های بین بخشی نقش بسزایی در تحقق این امر مهم دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار