توجیه رئیس سازمان "صمت" زنجان برای گرانی مرغ؛
رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه "تفاوت قیمت مرغ با استان‌های همجوار دلیل خروج مرغ از استان بوده است" گفت: تفاوت قیمت مرغ با استان‌های همجوار دلیل اصلی قاچاق مرغ بود که با افزایش قیمت "توجیه اقتصادی" قاچاقچیان را از بین بردیم.
کد خبر: ۹۵۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 03 April 2021

سرانجام در هفته گذشته پس از کشمکش‌های فراوان "مرغ" در استان زنجان گران شد و به قیمت 23 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت 20 هزار و 400 تومان فقط حدود 6 ماه در زنجان دوام آورد و مجددا مسئولان تنظیم بازار استان زنجان به این نتیجه رسیدند در اوایل 1400 قیمت مرغ در زنجان را افزایش دهند.

در همین راستا ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، ضمن تبریک سال نو در زمینه افزایش قیمت مرغ و وضعیت بازار اظهار داشت: با توجه به تفاوت قیمتی سه تا چهار هزار تومانی مرغ نسبت به استان‌های همجوار، میزان مصرف در استان افزایش پیدا کرده بود و همچنین به دلیل توجیه اقتصادی که وجود داشت مرغ از استان خارج می‌شد.

وی با بیان اینکه این موضوع سبب افزایش مصرف مرغ و بالا رفتن آن از نرم مصرف استان در روزهای دیگر سال شده بود، افزود: ما تلاش کردیم با افزایش قیمت مرغ، توجیه اقتصادی قاچاقچیان را از بین ببریم تا بنا به هر دلیلی مرغ از استان خارج نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: بر همین مبنا از روز پنج شنبه هفته گذشته مرغ گرم با نرخ 23 هزار تومان حدود 240 تن توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع 240 تن مرغ در استان بی‌سابقه بوده است، گفت: در زمینه مرغ قطعه‌بندی نیز قیمت ما بین 35 تا 40 هزار تومان است و اگر تصمیم جدید کشوری در خصوص این موضوع ابلاغ نشود، ما با همین شیوه تلاش خواهیم کرد که مرغ مورد نیاز استان را تامین کنیم.

آن‌ چه که مسلم است مسئولان استانی نتوانستند با موضوع قاچاق مرغ آن هم به شکل شبانه از استان مقابله کنند و فقط برای جلوگیری از این کار "ساده‌ترین" راه را انتخاب کردند و قیمت مرغ در زنجان را به قیمت دیگر استان‌ها نزدیک کردند تا توجیه اقتصادی از قاچاقچیان را بگیرند. باید ببینیم این روش مسئولان زنجانی تا چند ماه دیگر پاسخگو خواهد بود و آیا قیمت 23 هزار تومان در زنجان دوام خواهد آورد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار