مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان مطرح کرد؛
-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ۵۳ اثر منقول فرهنگی تاریخی در سال ۹۹ مرمت شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 05 April 2021

 

امیر ارجمند گفت: در سال گذشته ۵۰ شی‌ء فرهنگی تاریخی موجود در مخزن و ۳ مرد نمکی در ویترین‌های موزه مرمت شد که ۲۵ عدد سکه و ۲۵ عدد سفال توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی و ۳ نفر از مردان نمکی با همکاری پژوهشکده حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگی، اداره کل استان و پژوهشکده حفاظت و مرمت دانشگاه بوخوم و فرانکفورت آلمان در کارگاه مرمت اشیای موزه ذوالفقاری مرمت شدند.

وی افزود: اقدامات انجام‌شده بر روی ۵۰ شی‌ء فرهنگی‌ تاریخی شامل بررسی و مشاهدات ماکروسکوپی، آسیب‌شناسی اشیاء و انجام آزمایش‌ها اولیه برای شناسایی عوامل آسیب‌رسان، پاک‌سازی به دو روش مکانیکی و شیمیایی و تثبیت نهایی اشیاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در بهمن‌ماه سال جاری، مردان نمکی ۲، ۴ و ۵ به ترتیب در موزه ذوالفقاری مورد پاک‌سازی، رنگ‌سنجی و مستند نگاری قرار گرفت و شناسنامه مرمتی کامل‌تری برای این مرد نمکی تهیه شد.

ارجمند افزود: اشیای فرهنگی تاریخی با جنسیت‌های مختلف ازجمله سفال، فلز، منسوجات، پوشاک و... متعلق به گنجینه‌های استان ساماندهی حفاظتی شد و اطلاعات مربوط به ... شی‌ء تاریخی موجود در موزه‌های استان در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی تاریخی ثبت‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار