مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی باید در اسرع وقت به سامانه es.tamin.ir مراجعه، شماره تلفن خود را برای ارتباطات بعدی و دریافت پیام‌های مرتبط با پرونده الکترونیک سلامت وارد کنند.
کد خبر: ۹۵۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 10 April 2021

 

مسعود علیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز بهره‌برداری از سامانه نسخه نویسی الکترونیک، حذف تدریجی دفترچه کاغذی درمان کلید خورده و در اجرای این طرح، در آینده نزدیک امکان تشکیل و مشاهده پرونده الکترونیک سلامت بیمه شده در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاری گروه های هدف تحت پوشش به ویژه تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران در تحقق برنامه های ترسیم شده نقش بسزایی دارد.

این مسوول ادامه داد: با توجه به توقف صدور دفترچه درمانی جدید تامین اجتماعی از اول اسفند سال گذشته تمامی دفترچه های درمانی در اختیار بیماران، معتبر بوده و نسخ آن توسط معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی قابل پذیرش است.

وی اظهار داشت: با توجه به اجرای این طرح، از این پس در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی درمانی الزامی به ارایه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست و برای گرفتن خدمات درمانی تنها کارت ملی کافی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در این خصوص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برای تامین اعتبار درمان (استحقاق درمان) می تواند از روش های مختلف نظیر مراجعه به سایت es.tamin.ir و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان خود استفاده کنند و یا با شماره گیری *۴*۱۴۲۰#*انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان این مهم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: روش دیگری در این ارتباط شماره‌گیری #۱۶۶۶*، انتخاب گزینه ۱ (استحقاق‌سنجی)، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان در نظر گرفته شده است.

به گفته علیاری، سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی تامین اجتماعی از طریق شماره گیری ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی به سووالات و درخوست های بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمر بگیران است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان زنجان بیش از ۱۷۷ هزار نفر است که با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران، جمعیت تحت پوشش این سازمان به ۵۳۰ هزار نفر در استان زنجان می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار