نماینده مردم زنجان:
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر اینکه حضور آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی قطعا حوزه کشاورزی را متحول خواهد کرد، گفت: با دولت و وزارت جهاد فعلی مشخص بود که نمی‌توانیم راه به جایی ببریم.
کد خبر: ۹۶۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 06 June 2021

مصطفی طاهری در دیدار با کشاورزان منتخب استان که در ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی انجام شد با بیان اینکه محور اصلی توسعه "آب" است اظهار داشت: 60 درصد رودخانه قزل‌اوزن از زنجان عبور می‌کند ولی متاسفانه سهم استان زنجان از برداشت از این آب فقط 13 درصد است. در استان مجاور زنجان که سهم آن از این رودخانه از استان ما بسیار کم است متاسفانه 45 درصد از آب قزل‌اوزن را استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه از به طور جد خواستار عدالت از برداشت آب از رودخانه قزل‌اوزن هستیم، تشریح کرد: متاسفانه جمشید انصاری استاندار وقت زنجان (نخستین استاندار دولت یازدهم در زنجان) در حوزه آب استان بسیار کوتاهی کرد و نتوانست از حق این استان دفاع کند. قطعا اگر در آن سال‌ها میزان برداشت آب در استان زنجان افزایش می‌یافت بسیاری از مشکلات کشاورزی در استان حل می‌شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در زمان مسئولیت وی، جلسه‌ای در رابطه با سهم هر استان از برداشت قزل‌اوزن برگزار شد ولی جمشید انصاری در آن جلسه شرکت نکرد و هنوزم که هنوز است معلوم نیست علت عدم حضور وی در آن جلسه چه بود؛ طبیعی است که دیگر استان‌ها هرکدام به نفع خودشان در آن جلسه رای داده‌اند و حق استان زنجان تضییع شده است.

وی با اشاره به اینکه با جد پیگیر مشکلات آب کشاورزان در استان زنجان هستیم، گفت: از سوی دیگر تزریق اعتبارات سد مشمپا در دولت فعلی بسیار به کندی انجام گرفته و یکی از مطالبات ما از دولت بعدی این است که اعتبارات زیادی را برای تکمیل این پروژه بسیار مهم و استراتژیک تزریق کند.

 

طاهری با اشاره به اینکه قطعا با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی مشکلات بسیاری از کشاورزان حل خواهد شد، عنوان کرد: متاسفانه دولت فعلی به کشاورزی و تولید بها نداد و کمر قشر زحمتکش کشاورزی در این هشت سال شکست. دولت رئیسی تحول در کشاورزی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اصلح‌ترین گزینه را آیت‌الله رئیسی معرفی کرد و افزود: رئیسی به قشر تولیدکننده و کارآفرین بهای بیشتری می‌دهد چرا که قلبا معتقد به تحقق منویات مقام معظم رهبری است. رئیسی هیچ‌گاه همانند دولت فعلی بر سر راه تولیدکنندگان موانع ایجاد نخواهد کرد؛ همه ما مشاهده کردیم که رئیسی در قوه قضاییه چرخ‌های بسیاری از واحدهای تولیدی را به راه انداخت و سبب اشتغال هزاران کارگر در کشور شد.

وی تشریح کرد: تحول در کشاورزی در کشور نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی دارد؛ رشد و شکوفایی در کشاورزی بدون برنامه‌ریزی تحقق نمی‌یابد و اگر می‌خواهیم در این حوزه به پیشرفت برسیم قطعا نیازمند وزارت جهاد کشاورزی پویا هستیم. با دولت و وزارت جهاد فعلی مشخص بود که نمی‌توانیم راه به جایی ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار