رئیس علوم پزشکی استان زنجان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون مشکل و عارضه ای برای افرادی که واکسن کرونا را در استان زنجان دریافت کردند گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۶۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 09 June 2021

به گزارش تابناک زنجان، پرویز قزلباش بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال خوب زنجانی‌های برای تزریق واکسن کرونا در استان، گفت: روند تزریق واکسن در استان خوب است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار نفر از جامعه هدف در زنجان در مرحله دوم فاز سوم واکسن پاستور را دریافت کردند، اظهار کرد: مرحله دوم فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا به سه هزار داوطلب زنجانی جامعه هدف آغاز شده است.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در استان زنجان عوارض جدی نداشتند، گفت: با تهیه واکسن کرونا به اندازه کافی واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال انجام خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه تأخیر تزریق دُز دوم در افراد، مشکل جدی به وجود نمی‌آورد، افزود: با تزریق دُز اول واکسن کرونا، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و آماده دفاع است ولی دُز دوم مکمل بوده که امید است در روزها و هفته آینده این کار نیز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از پنج هزار واکسن کوبایی ایرانی (کنژوگه) به افراد واجد شرایط در استان ترزیق شده است، گفت: با راه‌اندازی ۲۴ مرکز واکسیناسیون همگانی، توانایی تزریق روزانه ۱۰ هزار دُز واکسن کرونا را در استان زنجان داریم.

قزلباش گفت: استان زنجان در تزریق واکسن به سالمندان در سطح کشور عملکرد و جایگاه خوبی در کشور دارد.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان از کاهش بستری‌های کرونا در استان خبر داد و ابراز کرد: افراد مثبت به کرونا هم در استان روند کاهشی خوبی دارد.

قزلباش نسبت به کاهش رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان انتقاد کرد و افزود: طی روزهای گذشته زدن ماسک در استان بیش از ۳۲ درصد کاهش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار