کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲ روز آینده / پنجشنبه و جمعه/ میزان دمای این استان به صورت نسبی بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.
کد خبر: ۹۷۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 30 June 2021

حسین سلطانی با بیان اینکه طی هفته آینده به ویژه اواسط هفته، هوای گرم بر این استان حاکم خواهد بود، افزود: امروز آسمان زنجان قسمتی ابری بوده و بعدازظهر با افزایش ابر و در برخی نقاط با وزش باد نسبتا شدید نیز همراه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر بارش های رگباری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق برای این استان تا پایان هفته جاری پیش بینی می شود، اظهار داشت: دمای فعلی زنجان ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

سلطانی، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دمای هوا در منطقه گیلوان شهرستان طارم و دندی از توابع شهرستان ماهنشان به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و به عنوان گرمترین نقاط استان زنجان کزارش شدند و خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین نقطه استان ثبت شد.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده میزان دمای کمینه و بیشینه رخ داده از ایستگاه های هواشناسی گیلوان ۲۴ و ۴۰، دندی ۱۷ و ۴۰، ماه نشان ۱۹ و ۳۹، حلب ۱۸ و ۳۹، چورزق ۲۴ و ۳۹، زرین رود ۱۵ و ۳۸، آب بر ۲۵ و ۳۸، گرماب ۱۵ و ۳۷، فیله خاصه ۱۹ و ۳۷، باش قشلاق گرماب ۱۶ و ۳۶، صائین قلعه ۱۵ و ۳۵، دانشگاه زنجان ۱۸ و ۳۵، پری ۲۰ و ۳۵، زنجان ۱۸ و ۳۵، خرمدره ۱۹ و ۳۴، ابهر ۱۶ و ۳۴، فرودگاه زنجان ۱۷ و ۳۳، سجاس ۱۴ و ۳۳، خیرآباد ۱۲ و ۳۳، سلطانیه ۱۴ و ۳۳، ارمغانخانه ۱۹ و ۳۲ و قیدار ۱۸ و ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.
در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار