مدیر کل بنیاد مسکن زنجان :با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیئت دولت ، سقف وام بهسازی مسکن روستایی ار ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان رسید.
کد خبر: ۹۷۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 03 July 2021

خواجه‌ای گفت: تسهیلات طرح ویژه ی بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
وی با بیان این که، اجرای این طرح ، گامی استوار در راستای توسعه ی امکانات عمرانی و بهبود کیفیت منازل روستایی ست، افزود: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث ؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستا‌های مستعد ، توزیع عادلانه ی اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا ، ترویج مقاوم سازی ، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان و ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر این که، با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی ، تسهیلات بسیار خوب بانکی بصورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار روستاییان قرار داده می شود گفت : تسهیلات ۱۰۰ میلیونی مذکور تنها وام مسکنی به شمار می‌آید که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته ی زنجیره‌ای قابل انجام است بنابراین فرصت بسیار مناسبی برای مقاوم‌سازی منازل روستایی ست.
به گفته ی خواجه‌ای ، مسکن های مقاومی که در قالب طرح ویژه ی بهسازی ومقاوم سازی احداث شوند ، به مدت ۱۰ سال بیمه ی حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.
وی گفت: در استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده ، که تاکنون ۵۴ درصد این واحد‌های مسکونی ، معادل ۵۱ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار