مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از معرفی 530 متقاضی ساخت مسکن روستایی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها، طی چند روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 11 July 2021

به گزارش تابناک زنجان، رضا خواجه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند روز گذشته ۵۳۰ متقاضی ساخت مسکن روستایی دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد به هفت بانک عامل در استان معرفی شدند.
مدیر بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تا کنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند پرداخت می‌شود، افزود: افرادی که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند، همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند می‌توانند از این وام استفاده کنند.
وی از تامین ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی خانه‌های روستایی در استان خبر داد و گفت: با این اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه، بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم سازی تعداد بسیار زیادی از واحدهای مسکونی روستایی در استان خواهیم بود.
خواجه‌ای با بیان اینکه، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مذکور تنها وام مسکنی است که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره‌ای قابل انجام است، تصریح کرد: متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای استان و به ویژه مالکان واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان بدون هیچ گونه سپرده گذاری نسبت به دریافت این تسهیلات و ساخت مسکن مقاوم و ایمن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار