رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر رفع مشکلات به وجود آمده برای تزریق واکسن جامعه هدف فراخوان شده، گفت: از چند هفته پیش، روند تزریق واکسن به حالت عادی برگشته و بخش اعظم افراد بالای 70 سال با مراجعه به مراکز واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 14 July 2021

پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تشریح دلایل عدم مراجعه عده‌ای برای تزریق واکسن اظهار کرد: جوسازی و ارائه اخبار نادرست از دلایل این عدم مراجعه است که در این رابطه شایعات متعددی وجود دارد که ناشی از بازنشر اخبار نادرست است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون در استان زنجان هیچ موردی از عارضه جدی ناشی از تزریق واکسن برای تزریق کنندگان تایید علمی نشده است، افزود: اثبات صدمات شدید ناشی از تزریق واکسن نیاز به بررسی‌های علمی در کمیته خاص این موضوع در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

وی تصریح کرد: در برخی از موارد همزمانی برخی اتفاقات با تزریق واکسن موجب بروز شایعاتی می‌شود که باید این موارد ضمن بررسی، توسط کمیته علمی تایید شود.

قزلباش با تاکید بر رصد همه موارد گزارش شده در مورد عوارض ناشی از تزریق واکسن گفت: اگر این موارد مورد تایید قرار گیرد حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر تبعیت دانشگاه از پروتکل‌های بهداشتی گفت: در رابطه با واکسیناسیون خبرنگاران هم پروتکل‌ها رعایت خواهد شد تا در موعد مقرر این قشر هم واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع ویروس کرونای نوع هندی در استان به صورت آزمایشگاهی مورد تایید نیست و از طرفی قصدی هم برای پیگیری این موضوع وجود ندارد، ادامه داد: ولی باید متوجه بود که وقتی نوع خاصی از ویروس در کشور غلبه دارد، بدون شک این نوع ویروس در زنجان هم در چرخش است چرا که استان ما هم با مناطق مختلف کشور در ارتباط است.

قزلباش با تاکید بر وجود واکسن مورد نیاز برای تزریق افرادی جامعه هدف که فراخوان شده‌اند، تصریح کرد: مشکلات مقطعی به وجود آمده در روند ورود واکسن حل شده و از چند هفته گذشته، تزریق به صورت عادی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بالای 80 درصد از گروه سنی بالای 80 سال و بیش از 75 درصد از بالای 70 سال تزریق واکسن انجام شده است، افزود: 58 درصد از افراد بالای 65 سال استان هم تا این تاریخ واکسینه شده‌اند.

وی روند کنونی بیماری را افزایش تدریجی در دو بخش بستری و سرپایی عنوان و تاکید کرد: همه تلاش‌ می‌کنند تا جلوی شتاب شیوع بیماری گرفته شود، که لازمه آن عمل به وظایف است که در حال حاضر به شدت کاهش یافته است.

قزلباش در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد واکسن‌های موجود در استان نیز گفت: هم اکنون در خیلی از مراکز واکسن سینوفارم و برکت موجود است و فرد هرکدام را که تمایل داشت تزریق می‌شود و در صورت اتمام نوعی از واکسن هر کدام که موجود باشد تزریق خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: واکسن‌ها ی موجود در مراکز تزریق بر ویروس هندی موثر است، همه واکسن‌ها به میزانی در مقابل کرونا بویژه هندی ایمنی ایجاد می‌کنند، و به مراتب این تاثیرگزاری را خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار