از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹4 هزار و 322 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 147 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 14 July 2021

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۷۶۲ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۰۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۴ هزار و ۵۶۰ مورد بوده است که ۱۳۸ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۴ هزار و ۳۲۲ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۷۵ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۹ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۳۷۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱1 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

رعایت پروتکل در تفرجگاه‌ها به ۱۷درصد رسیده و این یعنی آسیب جدی در ۱۰ تا ۱۴ روز آینده

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اصلی‌ترین راه کندشدن روند بیماری را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و اعلام کرد که در حال حاضر در بوستانها و پارکها رعایت به ۱۷درصد رسیده است این یعنی آسیب جدی در ۱۰ تا ۱۴ روز آینده خواهد بود.

پرویز قزلباش وضعیت کلی بیماری را در استان به صورت آهسته افزایش یافته و تدریجا افزایش یابنده در سرپایی و بستری اعلام و تاکید کرد: سعی داریم روند را کند کنیم و لازمه این کار هم تشدید نظارتها و پیگیری‌ها، بیماریابی، رهگیری و اصلی‌ترین آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار