مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در طول یک سال گذشته تهیه و بازنگری طرح هادی 118 روستای استان زنجان انجام شده است.
کد خبر: ۹۷۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 17 July 2021

رضا خواجه‌ای پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، در سال گذشته طرح هادی روستایی در ۱۰۵ روستای استان از اعتبارات ملی، استانی و دهیاری تهیه و بازنگری شد، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته نیز طرح هادی برای ۱۱۸ روستای استان بازنگری و تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، تهیه طرح هادی و بازنگری آن، ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهند و اینکه چه نوع کاربری‌ها و فضاهایی بایستی در افق‌های بلندمدت روستا در نظر گرفته شود، افزود: پس از ۱۰ سال با توجه به اینکه مهاجرت به روستاهای حاشیه و حریم شهرهای بزرگ زیاد است نیاز به تجدید نظر طرح‌ها است که بازنگری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود طرح هادی 50 روستای استان تهیه و مورد بازنگری قرار گیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت روستایی، یک نظام برنامه‌ریزی با عنوان طرح هادی روستایی برای وضعیت کاربری‌ها، توسعه روستا و مشخص شدن محدودیت روستاها تعریف می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: در بسیاری از روستاهای پرجمعیت در پایان افق ۱۰ ساله طرح‌های هادی روستایی و به دنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به هنگام‌سازی هستند، تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود.

خواجه‌ای تاکید کرد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضا‌های جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود از این رو موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار