کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به صدور هشدار نارنجی جوی در استان گفت: رخداد رعد و برق و بارش رگباری باران و وزش باد نسبتا ًشدید و به صورت لحظه‌ای تا شدید از نتایج فعالیت این سامانه بارشی است.
کد خبر: ۹۸۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 31 July 2021

حسین سلطانی به صدور هشدار جوی شماره ١۴ اداره کل هواشناسی استان اشاره و اظهار کرد: پیرو صدور هشدار هواشناسی شماره ١۴ به رنگ نارنجی (جهت آمادگی)، جلسه کمیته مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان با حضور رؤسای ادارات و کارشناسان مربوطه به صورت حضوری و بر خط تشکیل شد.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با تشریح الگوهای جوی و نقشه‌های مربوط پرداخت و علت صدور هشدار را تداوم و تقویت فعالیت سامانه بارشی رخداد رعد و برق و بارش رگباری باران و وزش باد نسبتا ًشدید و به صورت لحظه‌ای تا شدید اعلام کرد.

وی افزود: با تقویت سامانه بارشی انتظار افزایش حجم بارش‌ها وجود دارد که با احتمال وقوع تگرگ و احتمال آبگرفتگی معابر همراه خواهد بود.

سلطانی زمان خروج سامانه بارشی فعال را از استان زنجان اواخر وقت دوشنبه ١١ مرداد اعلام کرد.

کارشناس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان وضعیت جوی امروز استان را بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی آسمانی صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: این وضعیت جوی در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و در برخی مناطق رگبار باران و رعدوبرق همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زنجان، طارم و ماهنشان شاهد بیش از سایر مناطق استان شاهد فعالیت سامانه بارشی فعال خواهد بود که به سبب ماهیت رگباری بارش‌ها آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه دمای هوا امروز با افزایش نسبی همراه خواهد شد، تصریح کرد: روزهای پایانی هفته نیز شاهد استقرار هوای گرم در سطح استان خواهیم بود.

در این جلسه مخاطرات ناشی از فعالیت سامانه بارشی فعال در استان تشریح و توصیه‌های لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی هم بیان شد.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار