استاندار:
استاندار زنجان در خصوص موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان زنجانی در کنکور سراسری امسال گفت: سه دانش‌آموز استان شامل ۲ نفر زنجانی و یک نفر ابهری در کنکور سراسری امسال موفق به کسب رتبه‌های تک‌رقمی در سه گروه امتحانی شدند که جای خوشحالی دارد و این پیروزی و موفقیت در تاریخ ماندگار است.
کد خبر: ۹۸۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 02 August 2021

به گزارش تابناک زنجان، فتح الله حقیقی در خصوص موفقیتهای دانش آموزان زنجانی در آزمون سراسری امسال با بیان اینکه این موفقیت ارزشمند نشان دهنده جایگاه و توان دانش آموزان زنجانی است که برای اولین بار در تاریخ ثبت شده است، افزود: از زمان فعالیت خود به عنوان استاندار در زنجان بحث تقویت آموزشی دانش آموزان برای قبولی در رشته ها و دانشگاه‌های خوب طراحی و برنامه ریزی شد.

این مسوول ادامه داد: برای اجرای این طرح اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی اختصاص داده شد که این کار در مرحله اول برای مدارس شبانه روزی و روستایی مورد توجه قرار گرفت اما شرایط کرونایی موجب شد انجام این مهم بصورت حضوری برای کل استان امکان پذیر نباشد اما همین حرکت ها و اقدام در اصل توسط دانش آموزان انجام گرفت.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان سنجش و آموزش کشور رتبه این استان در آزمون سراسری سال گذشته از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۵ رسید که بسیار خوب محسوب می شود که بطور یقین نیز با موفقیت های کسب شده دانش آموزان این رتبه امسال تغییر مثبت خواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: این استان شایستگی دارد که در جایگاهی بسیار برتر قرار گیرد و این در حالی است که زنجان دانشگاه تحصیلات تکمیلی را در خود جای داده که دانشجویان را در مقاطع مختلف پذیرش می کند که در کشور دانشگاههای انگشت شماری دارای چنین وضعیتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر این مبنا دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در هشت رشته مهندسی تا دکترا نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کند و در واقع باید گفت بضاعتی که مراکز علمی زنجان دارند، به جایی باید برسد که هم معلمان آموزش های لازم را فرا بگیرند و هم اینکه زیرساخت ها و پایه دانش آموزان برای حضور در رقابت‌های علمی بیش از گذشته تقویت شود.

 در کنکور امسال " سیدسپهر فرندی" از زنجان رتبه اول گروه هنر، " امیرمهدی زلفی" از ابهر رتبه اول گروه علوم‌انسانی و "سحر محمدی" از زنجان در جایگاه هفتم گروه انسانی قرار گرفتند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار