جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 34 تن نهاده دامی قاچاق در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 02 August 2021

ایرج خانی‌پور  اظهار کرد: در تداوم اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در اتوبان زنجان – تبریز به سه دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، ۳۴ تن نهاده دامی قاچاق از نوع ذرت خارجی کشف و سه راننده خودرو دستگیر شدند.
وی ارزش نهاده‌های دامی کشف شده را طبق نظر کارشناسان بیش از ۷ میلیارد ریال دانست و گفت: متهمان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی همچنین از شناسایی و کشف ۳۳ دستگاه ماینر(دستگاه استخراج ارز دیجیتال) به ارزش ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک واحد تولیدی خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یک واحد تولیدی در سطح شهرستان زنجان تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی نصب وراه‌اندازی شده است، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
خانی‌پور با اشاره به اینکه ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی محل مورد نظر را شناسایی کردند، افزود: ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت : در بازرسی از این واحد تولیدی در مجموع ۳۳ دستگاه ماینر کشف که بنابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ماینرهای کشف شده ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شد.
وی همچنین از کشف انواع کالای قاچاق میلیاردی در زنجان خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان زنجان - تبریز به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
خانی‌پور افزود: در بازرسی از این کامیون 15 هزار و 672 قوطی نوشابه انرژی زا و 375 کیلوگرم شکلات خارجی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش کشفیات 5 میلیارد و 720 میلیون ریال برآورد شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در این عملیات یک متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
خانی پور تصریح کرد: مقابله با پدیده شوم قاچاق یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی بوده و پلیس با تمام توان در این راستا تلاش خواهد کرد.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار