مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۸۶۵ هزار کیلوگرم گوشت گرم مرغ در واحدهای عرضه استان توزیع شد.
کد خبر: ۹۸۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 04 August 2021

محمدباقر حاج کاظمی افزود: پنج میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۹۱ قطعه طیور در کشتارگاه های این استان با نظارت ذابحان، کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی ذبح شده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد مرغ و خروس کشتار شده ۳۸ هزار و ۱۳۷ قطعه لاشه به وزن ۹۳۵ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم ضبط و از چرخه توزیع و مصرف خارج شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه علاوه بر لاشه های ضبطی یک میلون و ۱۲۱هزار و ۲۸۳ اندام نیز ضبط شد، گفت: وزن این اندامها ۷۰ هزار و ۹۷۵ کیلوگرم بود.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: از کل کشتار طیور انجام شده ۱۱ میلیون و ۸۶۵ هزارو ۹۰ کیلوگرم لاشه سالم وارد بازار شده است.
وی، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار